معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

تا زمانی که مردم به این باور نرسند که راه‌حل در خانه ماندن است، راه به جایی نخواهیم برد

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۳:۰۳:۴۱
کد خبر: ۹۷۷۹۶۷
تا زمانی که مردم به این باور نرسند که راه‌حل در خانه ماندن است، راه به جایی نخواهیم برد
تا به امروز آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان زنجان به ۱۶۹ نفر رسیده و این یعنی جدی نگرفتن این موضوع با اهمیت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جواد تاج‌کی شامگاه یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان زنجان حاکی از آن است که توجه به این مقوله در استان آن‌طور که باید جدی گرفته نشده است، اظهار کرد: تا به امروز آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان زنجان به ۱۶۹ نفر رسیده و این یعنی  جدی نگرفتن این موضوع با اهمیت. مهم‌ترین موضوع فعلی در خصوص ویروس کرونا، قطع شدن زنجیره انسانی این بیماری است و تا زمانی که مردم به این باور نرسند که راه‌حل قطع شدن این زنجیره رعایت نکات بهداشتی و مهم‌تر از همه، در خانه ماندن است، راه به جایی نخواهیم برد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه اگر قرار باشد هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان باشیم، قطعاً تعداد تخت‌هایی که در اختیار داریم، جواب‌گوی بیماران در این زمینه نخواهد بود، ادامه داد: بحث تامین دارو و رفع نیازهای ضروری بیماران ابتلا به ویروس کرونا مربوط به کشور ما نبوده و یک موضوع جهانی است، از این رو باید تلاش کنیم تا روند رو به رشد آمار ابتلا به این بیماری کاهش یابد.

جواد تاج‌کی با تاکید بر اینکه نگرانی دیگری که امروز با تداوم افزایش آمار مبتلایان به این بیماری گریبان ما را خواهد گرفت، بحث تامین داروی مورد نیاز است، اظهار کرد: مشکل تامین دارو مختص استان و ایران نبوده و کل دنیا درگیر این موضوع است، به همین خاطر برای اینکه با این دغدغه مواجه نشویم، باید رعایت نکات ایمنی را جدی بگیریم تا بتوانیم جلوی شیوع این بیماری را بگیریم. امروز در خصوص در دسترس بودن مواد ضدعفونی کننده با مشکلی مواجه نیستیم و تنها سفارش ما در این زمینه، در خانه ماندن مردم است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز