دکتر حسین_کرمانپور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی:

توصیه یک پزشک مبتلا به کرونا از قرنطینه خانگی

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۶:۲۳:۰۲
کد خبر: ۹۷۸۲۳۵
توصیه یک پزشک مبتلا به کرونا از قرنطینه خانگی
تا روز ۱۴، قرنطینگی را حفظ کنید. از از ماسک و دستکش تا زمانی که مسئولین می‌گویند استفاده کنید. مبادا از زمره درصدی قرار گیرید که با بدشانسی این ویروس را دوباره مبتلا شوید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ توصیه های بهداشتی اغلب می تواند برای دیگران ارزشمند باشد به ویژه که پزشکی خود آنرا عملی کرده باشد.

دکتر حسین_کرمانپور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی که به علت ابتلا به کروناویروس جدید، که در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

بدترین چیزهایی که بیمار مبتلا به کرونا از جمله مرا اذیت کرد را با نمونه و چگونگی کنترل حداکثری تقدیم می‌کنم:

تب و درد

قرص استامینوفن ۵۰۰ تا حداقل هر ۴ ساعت، آبی است بر آتش! بدن‌شویه همراه با مایعات زیاد اثر قرص را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

دمای اتاق

دمای بالای ۲۷ درجه به منزله دار زدن ویروس کروناست. اگر از لباس کمتر استفاده می‌کنید بهتر است دمای اتاق ۲۸ و حتی گرمتر باشد تا سطوح تاب‌آوری ویروس را کاهش دهد.

تنگی نفس اگر اکسیژن ندارید تمرین پرسازی ریه‌ها را انجام دهید. رو به شرق بایستید و با شصت و سبابه گوش چپ و همزمان با دست راست لاله گوش چپ را گرفته (دست چپ زیر دست راست قرار می‌گیرد) ریه‌ها را تا حدی که می‌توانید از هوا پر کنید و روی پنجه‌های پا همینطور که نفس می‌گیرید بنشینید کمی تامل و همینطور که بازدم می‌کنید بایستید. این کار را ۱۴ بار (جمعاً ۲۸ نشست و برخواست) انجام دهید؛ یکبار در روز ترجیحا صبح

بی‌قراری

به تواتر مایع بنوشید خصوصا آب. مایعات را در مزه‌های مختلف؛ هرچه رنگ ادرار روشن‌تر، حال شما بهتر خواهد بود و هرچه تیره‌تر یعنی حرف مرا گوش نداده‌اید. هم گرم بنوشید هم سرد! هم گازدار و هم بی‌گاز.

بیخوابی

روزها سرخودتان را به چیزی گرم کنید تا شب از فرط خستگی خوابتان ببرد وگرنه شب و روز عوض می‌شود و این به بیقراری شما خواهد افزود.

بی اشتهایی و تهوع

رنج فوق‌العاده‌ای است و دل را بخدا نزدیک می‌کند؛ شربت دیفن هیدرامین ۱۰ سی‌سی ویژه بزرگسالان، نیم ساعت قبل از وعده غذایی تا ۸۰ درصد شما را آرام‌تر می‌کند.

۸۰ درصد ما و شاید هم بیشتر این چند علامت اولیه را کم و بیش خواهیم داشت:

تب پایین( ۳۷/۸ تا ۳۸/۳)

بدن درد، خارش و ناراحتی گلو، سردرد، سرفه،  تهوع و دلپیچه، لرز مختصر، آب‌ریزش بینی، عطسه، اسهال

مادامی که در ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت اولیه همه علایم با هم و رو به افزایش گذارد و علایم جدیدی مثل تند شدن تنفس بیش از ۲۴ در دقیقه یا تب ماندگار بالای ۳۸/۵ داشتید توصیه می‌کنم در خانه نمانده و به بیمارستان مراجعه کنید. ثابت ماندن و کم شدن علایم نشان می‌دهد مدیریت شما و اهل خانه عالی است و با همین دست فرمان ویروس را به روز پنجم و ششم برسانید گورش را کنده‌اید.

 مادامی که غذا و مایعات و میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌خورید به‌ هیچ وجه توصیه به خوردن مکمل‌ها نظیر زینک، ویتامین‌ها، آهن و ... ندارم. در لبنیات هم اصلا زیاده‌روی نکنید! اگر نمی‌خوردید هم بیخیالش شوید. ترکیب خورد شده و نه آب‌گیری سیب و به برای من عالی بود. در روز دو وعده صبح و عصر نشاط آور است.

اگر فشارخون، دیابت و بیماری قلبی عروقی دارید با نظر پزشک‌تان از آن‌ها غافل نباشید.

کرونا در دمای یخچال قادر به حیات است؛ تا می‌شود چیزی را فریز نکنید و اگر مجبور شدید دفراس کنید با احتیاط در فر و در دمای بالا اقدام کنید تا مطمئن شوید ویروس را نابود کرده‌اید.

بیماری من با یک وازدگی شدید با شیرینی‌جات همراه بود. انگار وقتی شیرینی کمتر می‌خوردم بهتر بودم. به اطلاع می‌رسانم آب میوه‌های صنعتی و کنسانتره باعث تشدید اسهال می‌شود.

مسواک شما و اهل خانه یکی از جایگاه‌های رشد ویروس است. بعد از هر بار مسواک زدن نیم ساعت مسواک را در آب نمک ۳۰ تا ۴۰ درجه قرار دهید گویا آن را استریل کرده‌اید.

حمام حالتان را بهتر می‌کند. دمای حمام باید گرم باشد و بلافاصله پس از دوش گرفتن خشک و زیر لحاف بخزید تا سردتان نشود.

اگر عاشق چای داغی هستید، ادامه دهید. شاید چندقطره لیموترش طعمش را دلپذیرتر کند. آب بدن هم تامین می‌شود اگر کم‌رنگ بنوشید.

مصرف نان را به حداقل برسانید.

مصرف سوپ کم ملات پر آب را بالا ببرید.

در صورتی که سردتان نمی‌شود پنجره‌ها را ۴ تا ۷ مورد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باز نگه دارید تا کل خانه هوا جریان یابد.

 اگر ریه اجازه می‌دهد، اسپند بسیار مختصر دود کنید تا دود خوشایند و خاطره انگیزش بوی بیماری را از خانه بیرون ببرد.

خدا پر رنگ‌ترین است؛ دلتان را اسیر کم رنگ‌ها نکنید.

 همواره از اهالی خانه بویژه بانو قدردانی کنید و لبخند بزنید. آنها به روحیه زیادی نیاز دارند.

اگر تا روز ۵ و ۶ بتوانید ویروس را مدیریت کنید؛ از چموشی خارج و سربه زیر می‌شود. در این روز به مبارکی ایمنی بدن‌تان آنقدر قوی شده که ویروس را فتیله پیچ کند.

حوله‌ها را خشک نگه‌ دارید یا با دستمال کاغذی دست را خشک کرده و دور بیندازید.

تا روز ۱۴، قرنطینگی را حفظ کنید. از از ماسک و دستکش تا زمانی که مسئولین می‌گویند استفاده کنید. مبادا از زمره درصدی قرار گیرید که با بدشانسی این ویروس را دوباره مبتلا شوید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز