مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

اختصاص ۴۰۰میلیون تومان برای پیشگیری از ویروس کرونا در بین مددجویان زنجانی

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۶:۳۷:۳۰
کد خبر: ۹۷۹۰۰۴
اختصاص ۴۰۰میلیون تومان برای پیشگیری از ویروس کرونا در بین مددجویان زنجانی
پنجمین جلسه کارگروه سلامت کمیته امداد استان به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا به ریاست مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه گفت:حقیقتاً مددکاری واقعی را می‌توان در سیره ،سبک و روش  این امام بزرگوار مشاهده کردوامیرالمومنین (ع) در حوزه یتیم‌نوازی ،رسیدگی به احوال نیازمندان با حفظ عزت و کرامت انسانی  و در حوزه کار وتلاش ،حرکت جهادی  به معنای حقیقی کلمه نمونه والگو بودند.

وی با قدردانی از حوزه‌های مختلف در پیشگیری از بیماری ویروس کرونا افزود:پیشگیری در همه مسائل همیشه بهتر از درمان بوده  و  پیش‌بینی موارد  از قبل صورت گرفته هم برای فرد ، خانواده وهم برای همگان و جامعه مفید خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد از اختصاص ۴۰۰میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از بیماری ویروس کرونا  و تهیه اقلام بهداشتی برای مددجویان در معرض خطر خبر داد وافزود: این مبلغ با رعایت اولویت برای تهیه اقلام بهداشتی برای بیماران خاص وصعب العلاج ،سالمندان زمین‌گیر  بیماران زمینه‌ای مادران باردار و شیرده  و درنهایت برای افراد دیگر هزینه می‌شود.

 صفری به اقدامات پیشگیرانه از این بیماری در بین کارکنان و مددجویان خبر داد و گفت:علاوه بر پیش‌بینی و تجهیز ادارات  به اقلام بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم، در حوزه جامعه هدف نیز کارهای خوبی  انجام‌شده است که الکترونیکی کردن خدمات امداد به‌منظور کاهش حجم مراجعات ،تماس تلفنی مددکاران با سالمندان  و افراد بیمار و ارائه آموزش‌های لازم برای آنان ،تعطیلی جلسات آموزشی وتوقف اردوهای فرهنگی ،تفریحی وزیارتی و اطلاع رسانی پیامکی توصیه های بهداشتی ازجمله این موارد است.

وی بار دیگر رعایت بهداشت و پیشگیری و عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از استرس و اضطراب در کنار حفظ آرامش  را از عوامل مهم پیشگیری از این ویروس منحوس عنوان کرد

 

نظر شما