دکتر جواد تاج کی معاون غذاو دارو دانشگاه و رئیس کمیته دارو حفاظت فردی ستادپیشگیری و کنترل کرونا ویروس:

نقاهتگاههای احداث شده در حد استاندارد تجهیز شده اند و برای هر ۵۰ تخت پرستار و امکانات تجهیزاتی ، دارو ، پزشک و... در نظر گرفته شده است

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۵:۵۴:۲۳
کد خبر: ۹۸۰۸۶۲
نقاهتگاههای احداث شده در حد استاندارد تجهیز شده اند و برای هر ۵۰ تخت پرستار و امکانات تجهیزاتی ، دارو ، پزشک و... در نظر گرفته شده است
دکتر تاج کی: پیک بیماری کرونا در استان هفته پیش بود احتمال دارد پیک بالاتری از بیماری را پیش رو نداشته باشیم که این منوط به رعایت همه موارد توصیه شده به مردم است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رئیس کمیته دارو حفاظت فردی ستادپیشگیری و کنترل کرونا ویروس اعلام کرد در شرایط فعلی بحث کرونا ویروس هیچ محدودیتی در عرضه دارو های بیماران خاص نداریم و دارو های بیماران خاص تامین شده است

 دکتر جواد تاج کی معاون غذاو دارو دانشگاه و رئیس کمیته دارو حفاظت فردی ستادپیشگیری و کنترل کرونا ویروس در گفتگوی با خبرنگاران که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد تاکید کرد:انواع ضد عفونی کننده ومحلولهای ضد عفونی کننده در همه دارو خانه های استان توزیع شده  و ادامه خواهد داشت.توزیع انواع دستکش هم از هفته پیش شروع شده و به حد نیاز در دارو خانه ها موجود است .
وی اعلام کرد: با شروع بحث کرونا همه دارو خانه های استان در ایام تعطیلات نیز دایر هستند و ارائه خدمت می کنند .علاوه بر دارو خانه های شبانه روزی ۱۵ داروخانه دیگر هم  در شهر زنجان دایر هستند . 
رئیس کمیته دارو و حفاظت فردی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در ادامه در پاسخ به سوال خبر نگاران افزود:دارو های بیماران خاص تامین شده و هیچ مشکلی از این بابت نداریم .دارو خانه های رجائی، ۵شهریور، هلال احمر دارو های بیماران خاص را توزیع می کنند .
وی افزود: در مورد دارو های بیماران کرونائی نیز فعلا موجود است و تامین شده و در بین بیمارستانهای استان توزیع میشود و کمبودی نداریم و پیش بینی لازم نیز شده است
دکتر تاج کی در ادامه گفتگو با خبر نگاران استان افزود:پیک بیماری کرونا در استان هفته پیش بود احتمال دارد پیک بالاتری از بیماری را پیش رو نداشته باشیم که این منوط به رعایت همه موارد توصیه شده به مردم است.
وی تاکید کرد: نگرانی ما از شیوع این بیماری این است که اگر کرونا گسترش پیدا کند ظرفیت پذیرش بیمارستانها کاهش خواهد یافت و همینطور کمبود نیروی انسانی راهم خواهیم داشت.ولی فعلا در بیمارستانهای استان ظرفیت خالی برای پذیرش وجود دارد و همه تختها اشغال نشده اند.
دکتر تاج کی در ادامه افزود: نقاهتگاههای احداث شده در حد استاندارد تجهیز شده اند و برای هر ۵۰ تخت پرستار و امکانات تجهیزاتی ، دارو ، پزشک و... در نظر گرفته شده کسانیکه  پس از ترخیص از بیمارستان نمی توانند در منزل باشند در انجا تحت نظر هستند و وضعیت انها از هر لحاظ بررسی میشود و بعد از طی مراحل مرخص میشوند.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز