مدیر کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا در نشست خبری عنوان کرد:

رد کامل فرضیه انتقال ویروس کرونا از طریق هوا

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۸:۳۵:۵۸
کد خبر: ۹۸۲۱۳۲
رد کامل فرضیه انتقال ویروس کرونا از طریق هوا
دکتر حقدوست: بر اساس مدلسازی‌ها تصور می‌کنیم، حدودا در اردیبهشت ماه بتوانیم بیماری را تا حدودی کنترل نسبی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیر کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند بروز و شیوع بیماری در کشور، توضیحاتی در خصوص زمان احتمالی کنترل ویروس و همچنین زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ارائه داد

مدیر کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند بروز و شیوع بیماری در کشور، توضیحاتی در خصوص زمان احتمالی کنترل ویروس و همچنین زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ارائه داد.به گزارش وبدا، دکتر علی اکبر حق دوست در نشست خبری که با حضور خبرنگاران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان کرد: ویروس کرونا، ویروسی نوپدید است که در حال حاضر، اطلاعاتمان نسبت به آن بسیار اندک است، به همین دلیل برای پیش بینی رفتار این ویروس و رفتار بشر در مقابل آن، نیاز به گذشت زمان و جمع ‌آوری اطلاعات علمی در این زمینه داریم.

وی افزود: اما با اطلاعات مختصری که از دنیا و کشور تاکنون جمع آوری شده، سعی کردیم، پیش بینی‌های قابل قبولی در مورد بیماری ارائه دهیم. پاسخ به سوالات از طریق مدلسازی‌هایی صورت گرفت و به دنبال آن آگاه سازی مردم در خصوص چگونگی انتقال ویروس منجر به تغییر رفتار مردم در این مورد شد. اکنون شاید رفتارهایی مانند دست دادن و روبوسی که جزئی از فرهنگ ما بود به جهت کنترل بیماری به صفر رسیده باشد.

دکتر حقدوست در ادامه این نشست مجازی، در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان تقریبی کنترل بیماری در کشور، گفت: بر اساس مدلسازی‌ها تصور می‌کنیم، حدودا در اردیبهشت ماه بتوانیم بیماری را تا حدودی کنترل نسبی کنیم. البته امیدوارم اتفاقاتی مانند سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی تاثیری بر مدلسازی ما نداشته باشد. از سوی دیگر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از اقدامات بسیار اساسی است؛ چراکه برخورد فرد به فرد سبب انتقال بیماری می‌ شود و همگی می ‌دانیم مدارس و دانشگاه‌ها ممکن است کانون شکل گیری بیماری شده و با تعطیلی مدارس ودانشگاه ها تا 30 درصد از تماس ها پیشگیری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز