رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش زنجان:

فیلم های آموزشی برای استفاده دانش آموزان بر روی پورتال اداره کل استان قرار گرفته است

۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - ۱۸:۳۰:۵۱
کد خبر: ۹۸۳۱۰۳
فیلم های آموزشی برای استفاده دانش آموزان بر روی پورتال اداره کل استان قرار گرفته است
نجفی به برخی از مشکلات پیش آمده در فرآیند انجام این کار اشاره کرد و گفت: ما پیگیر رفع مشکلات پیش آمده از سوی وزارت متبوع هستیم و امیدواریم در کوتاهترین زمان ممکن، این سامانه آموزش مجازی جهت بهره برداری در اختیار مخاطبین آن یعنی معلمان و دانش آموزان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نجفی گفت: جهت بارگذاری فیلم های آموزشی ضبط شده در این استودیو، فضای لازم بر روی امکانات سخت افزاری اداره کل تخصیص یافته و در حال حاضر نیز تمام فیلم های آموزشی برای استفاده دانش آموزان بر روی پورتال اداره کل استان قرار گرفته است.

 صالح نجفی رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط این اداره در خصوص آموزش مجازی دانش آموزان گفت: اگرچه شرایط خاص به وجود آمده در کشور ما موجب تعطیلی مدارس شد، اما آموزش تعطیل نشده و علاوه بر آموزش هایی که در شبکه های تلویزیونی ارائه می شود، آموزش های مکمل نیز با شیوه های مختلف با پیگیری مسئولین مرتبط از طریق مدیران و معلمان ادامه دارد.

وی افزود: اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن همکاری با معاونت های آموزش متوسطه و آموزش ابتدایی اداره کل با فراهم نمودن زیرساخت های سخت افزاری، نرم افزاری و ارتباطی  لازم  در راه اندازی استودیوی ضبط آموزش، فعالیت های خود را از زمان تعطیلی مدارس آغاز نموده که این فعالیتها همچنان ادامه دارد.به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، نجفی ضمن تاکید بر ضرورت فراهم سازی بسترهای لازم در جهت بارگذاری محتوای آموزشی ابراز داشت: جهت بارگذاری فیلم های آموزشی ضبط شده در این استودیو، فضای لازم بر روی امکانات سخت افزاری اداره کل  تخصیص یافته و در حال حاضر نیز تمام فیلم های آموزشی برای استفاده دانش آموزان بر روی پورتال اداره کل استان قرار گرفته است.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل همچنین از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات مهم در این راستا فرآیند آموزش مجازی دانش آموزان از طریق این شبکه اجتماعی مجازی است.

وی اضافه کرد: در این شبکه تعاملی سعی شده است شرایط تشکیل کلاس واقعی شبیه سازی گردد و معلمان بتوانند ضمن آموزش دروس، سوال و آزمون طراحی نمایند.

 نجفی به برخی از مشکلات پیش آمده در فرآیند انجام این کار اشاره کرد و گفت: ما پیگیر رفع مشکلات پیش آمده از سوی وزارت متبوع هستیم و امیدواریم در کوتاهترین زمان ممکن، این سامانه آموزش مجازی جهت بهره برداری در اختیار مخاطبین آن یعنی معلمان و دانش آموزان قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز