رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

اجرای طرح غربالگری در بین ۹۰ درصد مردم استان زنجان به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۸:۰۶:۱۳
کد خبر: ۹۸۳۳۴۸
اجرای طرح غربالگری در بین ۹۰ درصد مردم استان زنجان به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است
دکتر پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان: اجرای یک طرح فرهنگی و هنری با موضوع کرونا در زنجان را خواهیم داشت. جزئیات آن که ارسال آثار هنری با موضوع سلامت است، به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در صورت نیاز به درمان‌های خاص از جمله تخت icu این بیماران به مراکز درمانی تخصصی از جمله ولی‌عصر زنجان ارجاع داده می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اجرای طرح غربالگری در بین ۹۰ درصد مردم استان اشاره کرد و گفت: طرح در همه شهرستان‌های استان به غیر از زنجان که ۷۰ درصد بوده به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

دکتر پرویز قزلباش در نشست خبری با خبرنگاران که به همت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بصورت ویدئو کنفرانس هر روز برگزار می شود  آمار تجمیعی بیماران مشکوک ارجاعی به مراکز درمانی استان را از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۸۳ نفر اعلام کردکه ۵۶۲ نفر از این تعداد بیماران مثبت آزمایشگاهی بوده‌اند که نتیجه آزمایش ۲۲ نفر از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته مشخص شده.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۶۶ بیمار از مجموع بیماران مثبت آزمایشگاهی از مراکز درمانی ترخیص شد‌اند، افزود: در حال حاضر ۳۴۹ بیمار مثبت آزمایشگاهی و یا مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

در رابطه با طرح غربالگری که در بین ۹۰ درصد مردم استان زنجان انجام شده گفت: طرح در همه شهرستان‌های استان به غیر از زنجان که ۷۰ درصد بوده به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی شده که فقط ۳۱ درصد مردم خود اقدام به مشارکت در طرح کرده‌اند و بقیه توسط کادر بهداشت و درمان صورت گرفته.

قزلباش از اجرای تست آزمایشگاهی کرونا از بیماران مشکوک مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته خبر داد و افزود: در این راستا از ۵۰۰ نفر تست گرفته شده که اقدام موثری در کنترل بیماری افراد مثبت محسوب می‌شود چرا که اطرافیان بیماران مثبت در حلقه‌های سه نفره دعوت و کنترل خواهند شد تا این زنجیره انتقال قطع شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره و تاکید کرد: نتایج اجرای این طرح در روز آینده مشخص خواهد شد. وی از اجرای یک دکتر پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان نمود که:  اجرای یک طرح فرهنگی و هنری با موضوع کرونا در زنجان را خواهیم داشت. جزئیات آن که ارسال آثار هنری با موضوع سلامت است، به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دکتر پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:  اجرای یک طرح فرهنگی و هنری با موضوع کرونا در زنجان را خواهیم داشت. جزئیات آن که ارسال آثار هنری با موضوع سلامت است، به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 کمبود اعتبارات مالی و نیروی انسانی را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی اعلام و تصریح کرد: دانشگاه با دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دعوت از نیروهای موجود در بخش‌های دیگر در صدد کاهش مشکلات در این دو حوزه است، چرا که هیچ کدام از این مشکلات دلیلی بر عدم ارائه خدمات به مردم نیست. وی با بیان اینکه ۱۴۴ تیم از بین نیروهای بهداشتی، درمانی و داوطلب برای رسیدگی به وضعیت بیمارانی که در قرنطینه خانگی هستند و یا از نزدیکان خود مورد آلوده به ویروس کرونا داشته‌اند تشکیل شده است، این تیم‌ها تا ۱۴ روز نسبت به کنترل امور جامعه هدف اقدام می‌کنند.  هر چند اغلب مردم خود را با شرایط وفق داده و به توصیه‌ها عمل می‌کنند ولی بخشی از مردم همچنان زندگی عادی خود را دارند به همین دلیل اگر نتوان برای همین بخش کاری انجام داد روند کنترل بیماری طولانی خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز