استاندار زنجان:

اصناف باید برای فعالیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند وگرنه با پیک بیماری مواجه می‌شویم

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۹:۳۶:۵۴
کد خبر: ۹۸۵۱۷۵
اصناف باید برای فعالیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند وگرنه با پیک بیماری مواجه می‌شویم
استاندار زنجان اظهار کرد: تا کنون ۹۷ درصد مردم استان در طرح غربالگری (سامانه سلامت) ثبت‌نام کرده و تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه باید زنجیره بیماری کرونا قطع شود، گفت: محور اصلی اجرای طرح پایلوت، قطع زنجیره انتقال است.

استاندار زنجان گفت: قطع زنجیره انتقال نیز فقط با رعایت دستورات بهداشتی از سوی مردم محقق می‌شود و مردم باید در منزل بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار زنجان، به فعالیت واحدهای صنفی در استان اشاره کرد و افزود: اصناف باید برای فعالیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا ابعاد قطع زنجیره انتقال، تکمیل شود وگرنه با پیک بیماری مواجه می‌شویم.

حقیقی با بیان اینکه اصناف کم‌ریسک از ۲۳ فروردین اجازه فعالیت دارند، افزود: این واحدها باید پروتکل بهداشتی را رعایت کرده و لیست این اصناف قبل از بازگشایی تهیه و اعلام شود و هرگونه بازگشایی، نیازمند الزامات و پروتکل‌های مخصوص خودش است.

وی یاد آورشد: هیچ صنفی تا روز ۲۳ فروردین، حق فعالیت نداشته و صنوف پرریسک نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

حقیقی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های استان در خصوص تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی در بین مردم و به خصوص تهیه لباس محافظتی و ماسک N۹۵ برای کادر درمانی شهرستان مربوطه نظارت دقیق داشته باشند، گفت: بیمارستان‌های استان به هیچ وجه نباید در زمینه اقلام بهداشتی و محافظتی مشکل داشته باشند، از طرفی تنظیم و نظارت بازار در این زمینه نیز نباید فراموش شود.

استاندار زنجان، به غربالگری سلامت در استان اشاره کرد و ابراز داشت: تا کنون ۹۷ درصد مردم استان در طرح غربالگری (سامانه سلامت) ثبت‌نام کرده و تعیین تکلیف شده‌اند.

حقیقی به ممنوعیت ترددها اشاره کردو افزود: در مورد تردد بین استانی نیز ممنوعیت تا ۳۰ فروردین ادامه دارد و پس از آن نیز تصمیم جدید با پروتکل بهداشتی مربوطه ابلاغ می‌شود.‌

استاندار زنجان به اجرای طرح نمونه گیری سرپایی کرونا اشاره کردو افزود: اجرای این طرح از هفتم فروردین در استان زنجان آغاز شده و سه آزمایشگاه برای انجام این آزمایش در خارج از محل بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده و تا کنون ۱۵۲۱ نفر از افراد مشکوکِ شناسایی شده در طرح غربالگری سلامت به صورت سرپایی و بدون مراجعه به بیمارستان، مورد آزمایش قرار گرفته که نمونه ۲۴۴ نفر از آن‌ها مثبت شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز