رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگوی ویدوئو کنفرانس با خبرنگاران:

نهادهای فرهنگی با ورود به صحنه و حرکت محکم و قاطع در کنترل این موج کمک کنند

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۸:۴۴:۰۵
کد خبر: ۹۸۵۶۰۹
نهادهای فرهنگی با ورود به صحنه و حرکت محکم و قاطع در کنترل این موج کمک کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگوی ویدوئو کنفرانس با خبرنگاران گفت: نقش نهادهای فرهنگی برای توجیه و اقناع مردم در این مقطع بسیار مهم است که باید با ورود به صحنه و حرکت محکم و قاطع در کنترل این موج کمک کنند

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر پرویز قزلباش در نشست خبری ویدئو کنفرانس با خبرنگاران استان گفت: خوشبختانه شاخص‌های مختلف از روند کاهشی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ با شیب ملایم در این استان حکایت دارد، همانطوری که این وضعیت در زمان افزایش شمار مبتلایان در کشور نیز در زنجان صدق می کرد. تحلیل‌های کنونی سطح شهر نیز بیانگر آن است که در روزهای اخیر رفتار عموم مردم برای قطع زنجیره بیماری نسبت به گذشته بسیار تغییر یافته است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در رابطه با مشاغل هیچ تصمیم جدیدی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته نشده و تغییری در روند باز شدن فروشگاه‌ها اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: بر اساس این تصمیم، از ۲۳ فروردین‌ماه شاهد برخی تغییرات جدید در این زمینه خواهیم بود. موضوعی که اکنون کاملا در شهر محسوس است، رفت و آمد زیاد بوده و این موضوع حاکی از آن است که به تدریج به سمتی می‌رویم که زنجیره و فاصله اجتماعی دچار گسست خواهد شد.

قزلباش با بیان اینکه برخی از مشاغل (کم‌ریسک) دسته‌بندی و مشاغلی که فعالیت آنان ضروری است، با پروتکل‌های ابلاغی باز شده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اظهار کرد: فرآیند موجود باید تا پایان فروردین‌ماه ادامه پیدا کند، ولی اگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی بگیرد، همه موظف به اجرای آن خواهیم بود، هر چند که در مرحله اظهارنظر و پیشنهاد، حتما نظر خودمان را بیان خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همچنان درمان اصلی بیماری کرونا و کنترل و مبارزه با آن روند اجتماعی و راه‌حل اجتماعی است، گفت: اکنون در این قضیه رعایت فاصله اجتماعی بوده و در کنار آن مشارکت در طرح غربالگری و نیز غربالگری آزمایشگاهی، از جمله عناصر بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، افزود: پذیرش بیماران کرونایی در همه بیمارستان‌های استان انجام می‌شود ولی تمرکز پذیرش این بیماران در بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه وقایع صورت گرفته در کشورهایی با امکانات بسیار پیشرفته در خصوص کرونا نیز غیرقابل تصور بوده و کنترل امور، نیازمند همراهی جدی مردم است، ادامه داد: کادر درمانی استان با همه توان خود در حال خدمت‌رسانی است و خواهد بود ولی هدف از تذکرات داده شده، پیشگیری از وارد آمدن آسیب به جامعه است.

قزلباش خاطرنشان کرد: رسیدگی به جوانب مختلف ناشی از شیوع ویروس کرونا با همراهی دستگاه‌های دیگر ممکن شده ولی در حال حاضر وضعیت موجود نیازمند ورود و همراهی دستگاه‌های فرهنگی جامعه به لحاظ ادامه همراهی روحی و روانی برای ادامه روند کنونی، به‌ویژه پیشگیری از خستگی جامعه است.

 

نظر شما