مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

تدفین اموات بیماران کرونا با رعایت مسائل شرعی انجام می‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۱۵:۲۷:۴۷
کد خبر: ۹۸۶۵۷۷
تدفین اموات بیماران کرونا با رعایت مسائل شرعی انجام می‌شود
محرمعلی شیرمحمدی در نشست خبری با موضوع #کوروناویروس، درخصوص تدفین بیمارانی که بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با حوزه علمیه استان زنجان، تدفین اموات بیماران کرونا با غسل و رعایت مسائل شرعی انجام می‌شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست خبری که هر روز باحضور یکی از مسئولین ستاد دانشگاهی و اعضای قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان ازطریق ویدیوکنفرانس در استودیوسلامت استان زنجان با موضوع #کوروناویروس برگزار می‌شود, اظهار داشت: یکی از برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان یکی از اعضای ستاد کرونا دانشگاه; رصد و پیگیری مسائل اتفاق افتاده در تجهیز نیروها و برنامه‌هایی است که جهت ضرورت حضور نیروهای تخصصی در استان لازم بود اتفاق بیفتد، که نهاد در کنار این عزیزان بوده و قطعا مواردی که در جهت ساماندهی لازم بوده، به صورت کلی حمایت‌های ویژه خودش را در کنار تمام بخش‌ها داشته است.

شیرمحمدی افزود: علاوه بر آن در بحث‌هایی که جنبه عمومی‌تر دارد، حضورش بیشتر نمایان‌تر شده, مثلا در بحث ساماندهی, حمایت از نیروهای مردمی و جهادی در استان, که ابعاد وسیعی دارد و قطعاً این ضرورت اقتضا می‌کند در ابعاد فرهنگی و بخشی ابعاد اجرایی، حضور پررنگی داشته باشد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان برای مبارزه با کرونا تصریح کرد: در این قرارگاه تاثیرات کرونا در مسائل فرهنگی و تاثیرات فرهنگی پساکرونا در جامعه مطالعه می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا در استان، مردم از لحاظ اقتصادی آسیب دیده‌اند، افزود: در شرایط موجود، یکی از بهترین اقدامات کمک به این افراد آسیب دیده است.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه در اوایل انتشار ویروس کرونا در استان، ساماندهی خوبی برای انجام کارهای جهادی صورت نگرفته بود، ولی اکنون ساماندهی نیروهای جهادی به خوبی انجام درحال انجام است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان درخصوص تدفین بیمارانی که بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با حوزه علمیه استان زنجان، تدفین اموات بیماران کرونا با غسل و رعایت مسائل شرعی انجام می‌شود، ولی این موضوع در شهرستان‌های استان هنوز به صورت کامل انجام نمی‌شود که در این راستا، طی تفاهم‌نامه‌های منعقده با نهاد نمایندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان و حوزه علمیه، رعایت شرعی تدفین متوفیان کرونا در سایر شهرستان‌ها نیز، با هماهنگی شهرداری‌ها و تامین زیرساخت‌های لازم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از نیروهای جهادی و مردمی برای خدمات‌رسانی بهینه برای بهبودیافتگان در قرنطینه‌ها و نقاهت‌گاه‌ها استفاده خواهد شد، که در این خصوص طبق هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا در استان، ساماندهی افرادی که در بحث بیماری کرونا مشارکت می‌کنند، اعم از  ضدعفونی سطح شهر و حاشیه، از هفته آینده آغاز، و نحوه حضور و حمایت آنان نیز مشخص خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه یکی از تاثیرات بیماری کرونا، ساماندهی نیروهای جهادی است، افزود: اکنون بسیاری از نیروهای جهادی در بخش مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند اما ساماندهی نشده‌اند که در این میان امکان آسیب‌پذیری آنان وجود دارد و به همین منظور برنامه ساماندهی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت خیران استان در راستای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: باید از توانمندی خیرین برای رسیدگی به نیازهای اقتصادی خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا، هدایت نذورات به این سمت، و مشارکت در تامین نیازمندی‌های بیمارستان‌ها به لحاظ تجهیزات استفاده کرد.

 شیرمحمدی با اشاره به پخش نذورات در دو بیمارستان شهر زنجان، افزود: طبق هماهنگی‌ها از هفته آتی حرکت‌های بیشتر معنوی با هدف کاهش بار تراکم کاری در بین کادر درمانی بیمارستان انجام خواهد شد

 

نظر شما