فرماندار زنجان :

در سه مجموعه ورزشی بیش از یک‌هزار و ۱۷۰ تخت نقاهتگاهی آماده، تجهیز و در اختیار علوم پزشکی استان قرار گرفته است

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۰:۱۷:۰۹
کد خبر: ۹۸۸۱۲۷
در سه مجموعه ورزشی بیش از یک‌هزار و ۱۷۰ تخت نقاهتگاهی آماده، تجهیز و در اختیار علوم پزشکی استان قرار گرفته است
در ارتباط با موضوع فاصله گذاری اجتماعی هر چند مقاومت هایی از سوی برخی صنوف وجود داشت اما این مجموعه در مبارزه با کرونا کمک حال فرمانداری بودند و در بسیاری از پویش ها نیز فعال شده و در تامین نیازمندی‌ها فعالانه مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رضا عسگری در نشست خبری با خبرنگاران استان که هر روزه به مدد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، اظهار کرد: سه مجموعه اقامتی هتل وابسته به نهادهای دولتی آماده شده است. در یکی از مجموعه ها پذیرش بیمار انجام شده که در حال ارائه خدمات به بیماران بوده و سایر هتل ها نیز برای پذیرش بیماران آمادگی دارند و در صورت نیاز توسعه خواهد یافت.

فرماندار زنجان گفت: مسوولیت تجهیز و پشتیبانی نقاهتگاه ها به ستاد شهرستانی داده شده است که  با همکاری پویش ها و دستگاه های متولی امر مدیریت می گردد.

عسگری اضافه نمود: از سه مجموعه ورزشی در نظر گرفته یکی از آنها توسط سپاه زنجان به لحاظ  نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی و تختهای نقاهتگاهی لازم تامین شده که آماده بهره برداری است و در این ارتباط از ظرفیت نیروی های بخش بهداشت و درمان سپاه با توجه به رسته های بهداشتی و درمانی آنها استفاده شده است. یکی دیگر از مجموعه های نقاهتگاهی بزرگ در اختیار پویش های مردمی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قرار گرفته که کارهای پشتیبانی و خدمات رسانی را برعهده دارند و یک مجموعه دیگر نیز با مسوولیت موکب هیات های مذهبی قرارگاه خاتم الاوصیاء راه اندازی و اقدامات لازم نیز انجام شده است.

فرماندار زنجان گفت: آشپزخانه های نقاهتگاه ها برای تامین غذاهای مورد نیاز نیز تجهیز و آماده شده، بطوری که روزانه در هر وعده غذایی امکان تهیه ۱۰ هزار پرس غذا وجود دارد و علاوه بر آن شهرداری زنجان نیز تاکین مواد غذایی مورد نیاز آشپزخانه را تقبل کرده است. بر این اساس مشکلی در ارتباط با پشتیبانی نقاهتگاه‌های شهر زنجان وجود ندارد و در این میان همکاری پویش و آماده سازی تجهیزات مورد نیاز و برنامه ریزی لازم برای مسوولیت نقاهتگاهها انجام شده و مرکز بهداشت شهرستان نیز نظارتهای لازم را خواهد داشت.

وی افزود: همزمان با ورود کرونا به کشور چین این استان از قبل تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس را  اتخاذ کرده بود و به عبارتی دیگر غافلگیر نشده ایم، چرا که در سطح استان بیش از سه هزار تخت نقاهتگاهی پیش بینی شد. با اقدامات انجام گرفته اولین نقاهتگاه شهر زنجان قبل از پایان سال گذشته آماده سازی و تجهیز شد و تاکنون برنامه ریزی ها جلوتر از نیازها بوده که امیدواریم از این پس نیز مشکلی خاصی به وجود نیاید.

عسگری در ارتباط با موضوع فاصله گذاری اجتماعی در حوزه اصناف نیز گفت: هر چند مقاومت هایی از سوی برخی صنوف وجود داشت اما این مجموعه در مبارزه با کرونا کمک حال فرمانداری بودند و در بسیاری از پویش ها نیز فعال شده و در تامین نیازمندی‌ها فعالانه مشارکت دارند. متاسفانه با شیوع کرونا، تعدادی از کسبه به ویژه در بخش خدمات دچار خسارت شده اند و قاطبه اصناف به غیر از سوپرمارکت ها، مواد پروتئینی و تجهیزات پزشکی، فروش این صنف ها بسیار کاهش یافته اما در مقطع فعلی درصدد مدیریت این بیماری و شرایط هستیم. وظیفه ایجاب می کند در جهت رفع محدودیت ها و جبران خسارت ها از ظرفیت های قانونی استفاده شود و ظرفیت های جدیدی نیز پیشنهاده داده شده که در حال پیگیری است که اعلام خواهد شد.

فرماندار زنجان ادامه داد: اصناف در گام اول در اجرای برنامه مقابله با کرونا همکاری خوبی داشتند امابه دلیل تخلفات ۳۳۵ واحد صنفی پلمب شد و حدود سه هزار نفر برای تعطیلی تذکر دریافت کردند که تعدادی از آنان نیز احضار و تعهد دادند اما در  گام دوم مقاومت هایی وجود داشت و طبق  برنامه اعلام شده مجموع صنوف غیرمشمول حق فعالیت ندارند. این در حالی است که در بازار زنجان برخی صنوف فعالیت دارند که توسط اتحادیه مربوطه، اماکن، اتاق اصناف و سازمان، صنعت، معدن تجارت تذکرات داده شده و کمیته بازرسی نیز  فعال است و به افرادی که ضوابط را رعایت نمی کنند هشدارهای لازم داده می شود. متاسفانه صنوفی که در سامانه سلامت ثبت نام و کد رهگیری و مجوز فعالیت دریافت کردند از ساعات ۱۸ به بعد نیز فعالیت می کنند که در این راستا تذکرهای لازم داده شده است.

این مسؤول ادامه داد: مشاهدات نشان می دهد در حوزه رعایت ضوابط بهداشتی صنوف مشمول، معضلاتی وجود دارد چراکه محل فعالیت خود را ضدعفونی و حتی از لوازم حفاظتی استفاده نمی کنند و در بین مشتریان نیز بی دقتی هایی وجود دارد که تذکر لازم داده می شود.

عسگری در پایان افزود: با همکاری بهداشت محیط، صنوف ملزم به رعایت بهداشت هستند که در صورت ادامه بی توجهی به این مهم،  واحد آنها پلمب خواهد شد. هر چند آموزش‌ها و پروتکل ها اعلام شده و در این خصوص بی تفاوتی و هیچ توجیهی پذیرفته نیست اما در این  ارتباط نگرانی هایی وجود دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز