فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

معلمان و دانش آموزان سرمایه های معنوی و علمی کشور هستند

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۱:۵۹:۳۰
کد خبر: ۹۹۶۷۵۷
معلمان و دانش آموزان سرمایه های معنوی و علمی کشور هستند
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت:معلمان و دانش آموزان مهم ترین سرمایه های معنوی و علمی کشور هستند که نقش بسزایی در تعیین آینده کشور دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سردار جهانبخش کرمی در گفتگو با خبرنگار ... ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک فرا رسیدن روز معلم، به فرموده امام خمینی (ره)مبنی بر اینکه معلمی شغل انبیاست،اشاره و اظهار داشت:بی‌شک نقش و جایگاه معلم در جامعه، نقش و جایگاه بی‌بدیلی است که می‌تواند سرنوشت جوامع را به‌طور کامل متحول و سمت و سوی حرکت انسان‌ها را در مسیر رشد و تعالی مادی و معنوی و نیز پیشرفت و توسعه همه‌جانبه هدایت نماید.

وی انقلابی‌گری ،ولایتمداری ،استکبارستیزی،اخلاص،ایمان و دفاع از حق و باورهای دینی شهید مطهری را سرمشق معلمان،مربیان و اساتید دانست و خاطرنشان کرد:‌ اساتید، معلمان و مربیان باید فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین، اخلاق و دانایی زینت بخشند.

فرمانده سپاه استان با اشاره به نقش بی بدیل معلمان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس افزود:حضور معلمان در جبهه های حق علیه باطل سبب ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و ارائه الگویی عملی از آموزه‌های مذهبی و اجتماعی به محیط و مردم پیرامونی خود بود که این تاثیرگذاری تا خطوط مقدم جبهه‌ها نیز تداوم و گسترش می‌یافت و بدین‌ترتیب جبهه‌های جنگ به محلی برای تداوم تحصیل و تدریس تبدیل می‌شد.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه معلمان و دانش آموزان سرمایه های معنوی و علمی کشور هستند و آینده سازان این مملکت محسوب می شوند،بیان داشت:معلمان به عنوان مهمترین عامل نظام تعلیم و رشد در تربیت انقلابی و دینی  دانش آموزان، که آینده سازان جامعه هستند نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

این مسئول با اشاره به ارزش و جایگاه جوانان از دیدگاه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد:رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان به عنوان اصلی ترین سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ بار نام برده اند که این مهم ضرورت تربیت جوانان مومن و انقلابی را تا به مقصد رساندن انقلاب به صاحب امر(عج) می رساند.

وی در پایان ضمن تاکید بر حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی مسئولین از معلمان بیان داشت:حمایت و پشتیبانی از این قشر عزیز سبب تاثیرگذاری هر چه بیشتر آنان جهت خدمت و تلاش در راستای تربیت جوانان موفق و با انگیزه می شود.

 

نظر شما