مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان:

بیماران کرونایی فاقد بیمه در زمان کوتاهی تحت پوشش قرار می گیرند

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۶:۳۷:۳۴
کد خبر: ۹۹۷۰۱۶
بیماران کرونایی فاقد بیمه در زمان کوتاهی تحت پوشش قرار می گیرند
طبق اطلاع رسانی انجام گرفته به مراکز بیمارستانی، بیمارانی کرونایی و حتی مشکوک پس از ثبت نام در سیستم مربوطه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طبق اطلاع رسانی انجام گرفته به مراکز بیمارستانی، بیمارانی کرونایی و حتی مشکوک پس از ثبت نام در سیستم مربوطه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و این مهم در ارتباط با بیماران فاقد هیچ نوع پوشش بیمه‌ای پس از طی فریند لازم در ۲۴ ساعت اعمال می‌شود.
دکتر خدیجه ابراهیم خانی در شورای اطلاع رسانی این اداره کل، با اشاره به اقدامات انجام گرفته این اداره کل در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا افزود: بر این اساس بیماران اورژانسی نیز که نمی‌خواهند منتظر باشند، می‌توانند با ارائه گواهینامه از بیمارستان مبنی بر کرونایی بودن همان لحظه دفترچه خود را با پرداخت ۵۰ درصد مبلغ به صورت ۶ ماهه دریافت و از همان روز از خدمات لازم استفاده کنند.
وی اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا در این استان و برای خدمات رسانی بهینه به مبتلایان، نسبت به جابجایی بخش ها از بیمارستان ولی عصر (عج) اقدام شد، بطوری که بیماران دیالیزی، شیمی درمانی و رادیوتراپی به انجمن خیریه بیماران کلیوی و کلینیک مهرانه انتقال یافتند.
این مسؤول ادامه داد: پیش از این محدودیت هایی برای انجام کارهای درمانی از قبیل سی تی اسکن وجود داشت که این مهم برای پزشکانی که در امر طبابت مبتلایان کرونایی فعالیت دارند، برداشته شد تا از درخواست و هزینه های غیر ضروری پیشگیری شود.
وی اظهار داشت: برای خدمات رسانی بهتر به مبتلایان نیز شمار تخت های آی سی یو در بیمارستان های استان افزایش یافت و با هماهنگی کارشناسان، بیماران کرونایی فاقد پوشش بیمه ای پذیرش و فرانشیز بیماران نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: سازمان بیمه سلامت هم مانند دیگر ارگان‌ها برای مدیریت بهتر بیماری ساز و کارهایی را برای رفاه گروه‌های تحت پوشش خود اندیشیده است.
ابراهیم خانی اضافه کرد: بر این اساس اعتبار دفترچه های بیمه سلامت به جز دفترچه های بیمه درمان ایرانیان و اتباع آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر که تا اوایل اسفند سال گذشته بوده، با ابلاغ سازمان بیمه سلامت ایران تا اوایل تیرماه سالجاری دارای اعتبار بوده و نیازی به تعویض دفترچه بیمه شده تا اطلاع ثانوی نیست.
وی اضافه کرد: هدف سازمان این است که زنجیره شیوع ویروس کرونا هر چه زودتر قطع شود و مردم تا جایی که امکان دارد از تردد در مکان‌های شلوغ که موجب شیوع این بیماری می شود، خودداری کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طبق روال عادی نتیجه آزمون پس از یک ماه اعلام می شود ولی در شرایط فعلی به دلیل اینکه ممکن است بیمه شده شرایط اورژانسی و نیاز به درمان داشته باشد، این مدت زمان از یک ماه به ۲۴ ساعت کاهش پیدا کرده و در کمتر از ۲۴ ساعت نتیجه آزمون وسع برای بیمه شده مشخص می شود که در کدام گروه می توانند قرار گیرد و دفترچه بیمه درمانی دریافت کند.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات مهم بیمه سلامت به بیمه‌شدگان و سایر اقشار کشور در مواجهه با ویروس کرونا، از اقدام فوری مرکز ۱۶۶۶ این سازمان در راه‌اندازی مرکز تماس ویژه کرونا بود که با افزایش ظرفیت ورودی تماس‌ها به ۱۲۰ تماس هم‌زمان، امکان پاسخ‌گویی به تماس‌ها در خصوص کرونا تسهیل شده است.
ابراهیم خانی ادامه داد: در این سامانه پرستاران و حتی پزشکان در سه شیفت کاری به سؤالات عمومی مردم درباره ارائه خدمات، پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، مراکز ۱۶ ساعته، درمانگاه‌های معین و بیمارستان‌های مرجع معرفی شده در هر استان و ارجاع به آن‌ها به جهت درمان، پاسخ داده‌ همچنین پاسخگوی سؤالات تخصصی مردم نیز بوده‌ است.
وی یادآوری کرد: استان زنجان در این ارتباط مشارکت فعالانه ای داشت و انجام این کار مهم از سوی سازمان بیمه سلامت توانست بسیاری از مراجعات عمومی به مراکز درمانی را کاهش داده و با ارائه راهنمایی های لازم سهم بسزایی در خدمات مورد نیاز و درمان های خانگی افراد مشکوک بر عهده داشته باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز