با تعیین تکلیف شدن باطله‌های فیلتر کیک پسماند سرب و روی در زنجان؛

محیط زیست آرام گرفت و چرخ تولید ۸۰ واحد صنعتی به حرکت در آمد

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۱۴:۵۳:۳۵
کد خبر: ۹۹۸۵۰۱
محیط زیست آرام گرفت و چرخ تولید ۸۰ واحد صنعتی به حرکت در آمد
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان به همراه دادستان مرکز این استان، در بازدید از پیش اعلام نشده از محل دپوی فیلتر کیک‌های پسماند سرب و روی زنجان، گفت: با پیگیری‌های فراوان ۸ میلیون تن باطله فیلترکیک سرب و روی که ده‌ها سال بلاتکلیف مانده بود با رای دستگاه قضا در اختیار دولت قرار گرفت تا هزار میلیارد تومان ارزش ریالی آن به نفع مردم استان زنجان تمام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ شهریور ماه سال ۹۸ در پی سفر رییس قوه قضاییه به استان زنجان و صدور دستور وی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان زنجان در خصوص تعیین تکلیف باطله‌های فیلتر کیک پسماند سرب و روی، این موضوع در دستور کار این شورا قرارگرفت و حالا با پیگیری و دستور  قضایی مشکلات زیست محیطی رفع و هزار میلیارد تومان عائد استان زنجان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان به همراه دادستان مرکز این استان، در بازدید از پیش اعلام نشده از محل دپوی فیلتر کیک‌های پسماند سرب و روی زنجان، گفت: با پیگیری‌های فراوان ۸ میلیون تن باطله فیلترکیک  سرب و روی که ده‌ها سال بلاتکلیف مانده بود با رای دستگاه قضا در اختیار دولت قرار گرفت تا هزار میلیارد تومان ارزش ریالی آن به نفع مردم استان زنجان تمام شود.

وی افزود: محل دپوی فیلتر کیک پسماند سرب و روی در 28 هکتار انجام می شود که  عملیات سیمان پاشی 6 هکتار از محل انجام شده  و ایجاد دیواره‌های بتنی محل دپوی پسماند برای رفع مشکلات زیست محیطی  و نگرانیهای مردم منطقه  نیز انجام شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: دستگاه قضایی این استان در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه به ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به استان زنجان، از همان روز اقدامات لازم برای به ثمر نشستن مصوبات را بکار بست و با لطف خدا بیشتر مصوبات سفر اجرایی شده است.

گفتنی است با تعیین تکلیف باطله‌های فیلتر کیک پسماند سرب و روی در زنجان؛ محیط زیست آرام گرفت و چرخ تولید ۸۰ واحد صنعتی به حرکت در آمد.

 

نظر شما