باهدف آمادگی برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

جزیره قشم میزبان نخستین اردوی کایت فویل کشور شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۷:۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۴۶۶۹
جزیره قشم میزبان نخستین اردوی کایت فویل کشور شد
مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین اردوی کایت فویل کشور باهدف آمادگی ورزشکاران این حوزه برای حضور در المپیک 2024 پاریس خبر داد.

به گزارش برنا، جلیل حق‌گویان با اعلام این مطلب اظهار داشت: هیات قایقرانی منطقه آزاد قشم به مدت پنج روز میزبان پنج ورزشکار از استان‌های بوشهر، هرمزگان و دو منطقه آزاد کیش و قشم برای این اردوی تمرینی است.

وی به پیش رو بودن بازی‌های آسیایی 2022 هانژو چین و المپیک 2024 پاریس اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات کلاس کایت فویل کایت بردینگ در این رویدادها فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی و آماده کردن ورزشکاران کشور برای حضور و کسب مدال در این مسابقات است.

به گفته حق‌گویان، تمرکز بر رشته‌های ورزشی المپیکی دریایی متناسب با شرایط محیطی و اقلیمی جزیره می‌تواند کشورمان را به کسب مدال‌های رنگارنگ آسیایی و جهانی نزدیک کند.

مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: کایت بردینگ یکی از رشته‌های زیرمجموعه سیلینگ(بادبانی) است که از سال 2024 در رقابت‌های المپیکی حضور خواهد داشت.

گفتنی است، نخستین مرحله اردوی تمرینی کایت فویل کشور از تاریخ 16 تا 19 دی‌ماه 1399 به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خاورمیانه می‌تواند یکی از مهم‌ترین قطب‌های توسعه ورزش‌های دریایی و بادبانی در کشور و خاورمیانه باشد.

نظر شما