هشتمین مرحله لیگ جهانی الماس؛

جایی برای شکستن رکوردها

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۰۸:۴۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۳۴۸۳
جایی برای شکستن رکوردها
هشتمین مرحله رقابتهای لیگ الماس در پاریس برگزار می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، به نظر می رسد هشتمین مرحله رقابتهای لیگ الماس در پاریس در تاریخ 4 جولای، محلی برای شکسته شدن رکوردها باشد و البته حداقل چهار رکورد.

پیش از این، سه مورد از هفت زمان سریع تاریخ دوی 5 هزار متر زنان در رقابتهای لیگ الماس ثبت شده است. "آیماز آیانا"  در رقابتهای شانگهای توانست زمان 14:14.32 دقیقه ای را به دست آورد و در حال حاضر صدرنشین این ماده در سال 2015 است. اما ورزشکار اتیوپیایی امیدوار است که حداقل 3 ثانیه سریع تر بدود تا رکورد جهانی 14:11.15 دقیقه ای "تیرونش دیبابا" در سال 2008 را به چالش بکشد.

"آیانا" خاطرات خوبی از پاریس دارد. اینجا همان جایی است که وی در سال 2013 توانست 27 ثانیه رکورد خود در 5 هزار متر را بهبود بخشد. وی در آن هنگام زمان 14:25.84 دقیقه را به دست آورد و سپس در رقابتهای قهرمانی جهان در مسکو مدال برنز گرفت.

همچنین دو ورزشکار نام آشنا در ماده پرش ارتفاع به رکورد جهانی حمله می کنند. "موتاز عیسی بارشیم" قهرمان رقابتهای داخل سالن جهان و "بوگدان بوندارنکو" قهرمان جهان برای اولین بار در پاریس به جنگ با رکورد 2.45 متری "خاویر سوتومایر" خواهند رفت.

برای بسیاری در این مسابقات، پرش با نیزه متفاوت از سایر رقابتها خواهد بود. وقتی کار به پاریس می کشد، "رناد لاویلنی" با کلمه شکست نا آشناست. از سال 2010 وی همواره قهرمان این مسابقات بوده است.

اما قهرمان المپیک هنوز نتوانسته بیش از 6 متر در پاریس بپرد؛ چیزی که امسال به دنبالش است: امیدوارم این بار حداقل 6 متر بپرم.

وی در رقابتهای یوجین در لیگ الماس رکورد این مسابقات را به میزان 6.05 متر به نام خود ثبت کرد.

وی در این مسابقات به مصاف "تیاگو براز" برزیلی و رکورد دار آمریکای جنوبی و "سم کندریکس" آمریکایی خواهد رفت. در صورتی که بتواند، نه تنها رکورد "سرگی بوبکا" در این مسابقات را که 6.00 متر است خواهد شکست، بلکه به رکورد جهانی خود معادل 6.16 متر هم حمله خواهد کرد.

رقابت دیگری که احتمال شکسته شدن رکورد در آن وجود دارد، 110 متر با مانع مردان است. نکته جالب اینکه هیچ ورزشگاهی در دنیا به اندازه "استاد دو فرانس" شاهد دویدن زیر 12.95 ثانیه ای در این ماده نبوده است.

"دایرون روباز" در سال 2008 رکورد این مسابقات را معادل 12.88 ثانیه به نام خود ثبت کرده است. در سال 2010 هم "دیوید اولیور" به فاصله یک صدم ثانیه ای آن رکورد رسید. سال گذشته، "هنسل پارچمنت" جامائیکایی زمان 12.94 ثانیه ای را به نام خود به ثبت رساند.

برای افزایش شانس رکوردزنی، دو رقابت 110 متر با مانع در پاریس برگزار می شود. در میان ورزشکارانی که حاضر خواهند بود، نام "آریس مریت" آمریکایی قهرمان المپیک و دارنده رکورد جهانی دیده می شود. همچنین "دیوید اولیور" قهرمان جهان، "الیک هریس" قهرمان داخل سالن آمریکایی، "اورلاندو اورتگا" فینالیست المپیک، "سرگی شوبنکوف" قهرمان اروپا و سه ورزشکار فرانسوی که مدال های رقابتهای قهرمانی داخل سالن اروپا را به دست آورده اند؛ "پاسکال مارینوت لاگارد"، "ویلهلم بلوسین" "دیمیتری باسکو" حضور دارند.

در 100 متر مردان هم هیجان بسیاری وجود خواهد داشت. "یوسین بولت" در کنار "آسافا پاول" رکورد دار سابق جهان، "جیمی ویکات" قهرمان داخل سالن اروپا در سال 2013، "کریستف لمیتره"، "مایک راجرز" قهرمان آمریکایی و "رایان بیلی" فینالیست المپیک رقابت خواهد کرد.

"اونیک سام" و "کاترین ایبارگوئن" هم به ترتیب در 800 متر و پرش سه گام زنان حضور خواهند یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز