با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

دومین مرکز سنجش ساختارقامتی و تندرستی کارگران افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۴:۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۹۳۸۸۱
دومین مرکز سنجش ساختارقامتی و تندرستی کارگران افتتاح شد
دومین مرکز سنجش ساختارقامتی و تندرستی کارگران در شرکت صنعتی ماموت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دومین مرکز سنجش ساختارقامتی و تندرستی کارگران کشور با حمایتهای جناب آقای مهندس حیدریان معاون محترم فرهنگی و اجتماعی و با مشارکت بخش خصوصی با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی،مهندس حیدریان معاون فرهنگی و اجتماعی، رمضی سرپرست اداره کل امور ورزشی، دکتر حسینی رئیس فدراسیون ورزش کارگری، مهندس خلیلی مدیر کل استان البرز و جمعی از مسئولان وزارت متبوع در شرکت ماموت استان البرز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف شناسایی آسیب های ساختارقامتی و اسکلتی کارگران کشور و در راستای مأموریت ها و سیاستهای وزارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای این طرح را آغاز نمود. مطالعات در این زمینه نشان می دهد بیش از نیمی از غیبت کارگران ناشی از اختلالات اسکلتی و عضلانی میباشد. تجربه نشان داده است شناسایی ناهنجاریهای غضلانی و اسکلتی و ارائه حرکات اصلاحی جهت رفع آن موجب بالا رفتن بهره وری کارگران می گردد. در فاز اول این طرح، اولین مرکز سنجش ساختارقامتی کارگران شهریورماه سالجاری در مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهید معتمدی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. جهت حصول نتایج مطلوب لازم است انجام تستهای ساختار قامتی حداقل شش ماه یکبار تکرار گردد. هم اکنون مراکز سنجش در استانهای همدان و فارس زیرساخت های لازم را مهیا نموده و این مراکز آماده بهره برداری و افتتاح می باشند. اداره کل امور ورزشی در نظر دارد با توجه به حمایتهای معاون محترم فرهنگی و اجتماعی اقدام به راه اندازی این مراکز در سراسر کشور نماید.

دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر دیروز در مراسم افتتاح این مرکز در مصاحبه با رسانه های حاضر ضمن ابراز تأسف از اینکه سالیان گذشته کارگران در محیط‌های صنعتی به حال خود رهاشده بودند، افزود: آمارها نشان می‌دهد که از کارافتادگی کارگران ایرانی از میانگین استاندارد جهانی بالاتر است.

110774_orig

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کارگران باید زندگی سالم‌تری داشته باشند، گفت: به اعتقاد بنده به دلیل نبود مراقبت‌های لازم در بخش کارگری دچار نارسایی‌هایی هستیم.

وی به وضعیت رانندگان اشاره کرد و گفت: این قشر به علت مداومت در نشستن پشت فرمان دچار برخی نارسایی‌های بدنی می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال‌های اخیر نظارت‌های درستی در حوزه تندرستی کارگران مشاهده نشده است اما هم اکنون نگاه ویژه ای از جانب مسئولان ذیربط به بخش سلامت کارگران شکل گرفته است.

ربیعی با اشاره به اینکه کارگران ایرانی سال گذشته توانستند در جهان مقام‌های خوبی به دست آورند، گفت: ورزش کارگری به‌نوعی با جدیت بیشتری دنبال شد.

وی با تأکید بر اینکه ۲۸۵ ورزشگاه کارگری فعالیت خود را در کشور آغاز کرده‌اند، گفت: باید بتوانیم آثار ناشی از کار را بر فیزیک کارگران کاهش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افتتاح مرکز سنجش وضعیت ساختار قامتی و تندرستی کارگران در محیط‌های کارگری، گفت: در کارخانه‌هایی که کارگران زیادی مشغول به کار هستند مراکز سنجش وضعیت ساختار قامتی و تندرستی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اندازه‌گیری آثار ناشی از کار بر فیزیک کارگران و در برخی از آزمایش‌ها بر روح و روان آنان شروع شده است، گفت: شرکت ماموت در این امر پیش قدم شده است و مرکز سنجش وضعیت ساختار قامتی و تندرستی کارکنان امروز در این‌ شرکت افتتاح شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه لازم است در کارخانه‌هایی که کارگران زیادی مشغول به کار هستند، این مراکز راه‌اندازی شود و بهداشت کار در این کارخانه‌ها فعال‌تر شود، ادامه داد: دوره‌های آموزشی در زمینه سالم سازی در محیط کار در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی پیگیری می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه برای کارگران کارگاه‌های کوچک و غیررسمی در ورزشگاه‌های کارگری این سیستم نصب می‌شود، بیان کرد: برخی از موارد درمانی این کارگران به تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود.

وی سلامت محیط‌ های کارگری را مهم خواند و گفت: در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر این ملاحظات لحاظ خواهد شد.

ربیعی ارتقای سلامت محیط‌های کارگری را در راستای افزایش بهره‌وری مفید دانست و گفت: ورزش کارگری باید بیش از گذشته توسعه یابد.

همچنین جواد رمضی سرپرست اداره کل امور ورزشی نیز در مصاحبه با شبکه خبر هدف از افتتاح مراکز سنجش ساختار قامتی و تندرستی کارگران را ضرورت پرداختن ورزش و نهادینه کردن آن در جامعه علی الخصوص جامعه بزرگ کارگران دانسته و اظهار داشت: پس از بدست آمدن نتایج حاصل از سنجش در این مراکز، ضمن اعلام خطر در خصوص ناهنجاریهای جسمانی اقدام به ارائه حرکات اصلاحی کرده و  بر ضرورت پرداختن به ورزش تاکید می نمایند. ایشان این مرکز را پس از اجرای طرح سنجش مجموعه ورزشی شهید معتمدی دومین مرکز دانسته و از اهتمام اداره کل امور ورزشی جهت اجرای این طرح در سایر نقاط کشور خبر داد. در این مراسم وزیر و هیئت همراه از خط تولید شرکت صنعتی ماموت بازدید به عمل آوردند. شایان ذکر است سالن چند منظوره شرکت ماموت نیز با مساحتی بالغ بر 4000 متر مربع افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز