رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین اعلام کرد:

اردوی انتخابی تیم ملی با حضور برگزیدگان مسابقات کشوری و آزاد برگزار می شود

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۲:۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۲۲۶۱۶
با پایان یافتن چهارمین دوره رقابت های آزاد، رقیه اله کرمی، رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین پیرامون اهداف این مسابقات و نیز برنامه های آتی انجمن، گفتگویی با روابط عمومی انجام داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، وی در خصوص این مسابقات گفت: برگزاری مسابقات آزاد با چند هدف صورت گرفت؛ اول اینکه تیراندازانی که احیانا موفق به شرکت در مسابقات قهرمانی کشور نشدند، بتوانند در رویدادی رسمی توانمندی خود را به نمایش بگذراند و شانس راه یابی به تیم ملی را از دست ندهند. ضمن اینکه این مسابقات فضایی بسیار خوب برای انجام رقابتی دوستانه و سالم بود و از آنجا که تا حد مقدور تلاش کردیم مسابقات بر اساس آخرین قوانین بین المللی برگزار شود، لذا فرصت مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر ورزشکاران با مقررات به صورت کاربردی آشنا شوند.

اله کرمی در ادامه افزود: در نظر داریم در سال جدید و اولین فرصت ممکن، یک اردوی انتخابی با حضور نفراتی که از مسابقات آزاد و نیز مسابقات قهرمانی کشور انتخاب می شوند، برگزار کنیم. پس از برگزاری این اردو نفراتی که مناسب تشخیص داده شوند به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. لذا اینکه فردی در مسابقات آزاد یا قهرمانی کشور مقام آورده باشد، حضورش در تیم ملی قطعی نخواهد بود.

رئیس انجمن تیراندازی خاطر نشان کرد: در بعضی از رشته ها رکوردهایی ثبت شد که با سطح جهان فاصله دارد، به همین خاطر کادر فنی انجمن برای انتخاب قطعی نفرات ملاک های خاصی را مد نظر قرار می دهد و تلاش می کنیم در اردوی انتخابی از حضور روان شناس نیز بهره مند باشیم و از نفرات دعوت شده تست روان شناسی نیز بعمل آید.

وی افزود: دورنمای ما در این رشته یک دوره ی دو ساله است که برای مسابقات پاراآسیایی آماده می شویم و یک دوره چهارساله که برای پارالمپیک آمادگی کسب می کنیم. با توجه به اینکه برای آمادگی نفرات هزینه های زیادی صرف می شود، باید در نهایت نفراتی به بدنه تیم ملی افزوده شوند که چه از نظر رکورد و چه از نظر اخلاق و رفتار، شرایط قابل قبولی داشته باشند و در ادامه کار بتوان روی آنها حساب کرد. شالوده کار باید با افرادی بسته شود که در تمرینات و کارهایشان حاشیه ی کمتری وجود داشته باشد.

اله کرمی گفت: در مسابقات آزاد امسال شاهد افزایش رکوردها بودیم و مسابقات بسیار به هم نزدیک بود و گاه اختلاف امتیاز یک دهم باعث تغییر جایگاه تیراندازان می شد و نکته ی جالب توجه دیگر اینکه نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان با تجهیزات شخصی وارد مسابقات شدند و این مساله نشان دهنده ی جدیت و اهمیت تیراندازی برای این ورزشکاران است و برای ما ارزش زیادی دارد.

رئیس انجمن تیراندازی در ادامه اضافه کرد: در مسابقات آزاد امسال برخی از استان ها که سالهای قبل نبودند، حضور قابل توجهی داشتند. به عنوان مثال استان زنجان. استان یزد هم که سال گذشته با یک ورزشکار در مسابقات حاضر شده بود، در این دوره با تعداد بیشتری نماینده شرکت کرد. باید گفت بیشترین تعداد شرکت کنندگان نیز به استان های فارس و تهران تعلق داشت.

وی تصریح کرد: در سال جدید علاوه بر تدارکاتی که برای تیم ملی در نظر داریم، در صورتی که شرایط فراهم شود، مسابقات آزاد را در دو فصل برگزار می کنیم و تلاش می کنیم تا رقابت های لیگ را نیز راه اندازی کنیم. استمرار حضور تیراندازان در مسابقات و قرار داشتن در کوران رقابت ها باعث می شود ضمن حفظ آمادگی، پشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی نیز صورت پذیرد.

اله کرمی در پایان افزود: امسال چهارمین سال متوالی بود که مسابقات آزاد برگزار شد و از فدراسیون جانبازان و معلولین و بخش های مختلف آن که در طول این چهار دوره از برگزاری مسابقات حمایت کرده و نهایت همکاری را با ما داشتند، تشکر می کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز