آشنایی با رشته دوچرخه سواری سایکل کراس

۱۳۹۵/۱۲/۲۰ - ۱۲:۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۳۲۶۶۱
آشنایی با رشته دوچرخه سواری سایکل کراس
دوچرخه سواری سایکل کراس یک رشته ای است که غالبا در زمستان برگزار می شود اما قابلیت برگزاری در همه فصول را دارد.

به گزارش گروه ورزش خبر گزاری برنا، دوچرخه سواری سایکل کراس یک رشته ای است که غالبا در زمستان برگزار می شود اما قابلیت برگزاری در همه فصول را دارد. این ورزش مهیج در مسیر های کوتاه عمدتا در مسافتی کمتر از 2 کیلومتر در پارک های عمومی و یا در زمین و فضا های بازی برگزار می گردد.

این رشته با شرایط متفاوتی اعم از مسیر های گل و لای ،زمین های چمن و سرسبز با پستی و بلندی، و جذابیت بسیاری ترکیب گردیده.این نوع مسیرها باعث هیجان بیشتر شرکت کنندگان و حاضرین در مسابقه (تماشاگران) می شود.

دوچرخه های این رشته شبیه به دوچرخه های جاده بوده و تفاوت هایی به جهت مسیر های ناهموار در چگونگی لاستیک ها و ترمزها تغییراتی صورت گرفته است. لاستیک های عاج دار،سیستم ترمز بندی قوی از خصوصیات دوچرخه هاس سایکل کراس می باشد.

موانع مختلفی اعم از ریشه درختان و حتی موانع مصنوعی بسیاری در مسیر طراحی شده است.و در برخی مواقع در مسیر دوچرخه سواران مبادرت به دویدن می کنند و بدین جهت در خلال تمرینات این رشته دویدن یکی از برنامه های تمرینی دوچرخه سواران می باشد.

معمولا زمان مسابقه کوتاه و سریع حدود (حدود یک ساعت)و در گروه های سنی مختلف برگزار می گردد.

این رشته یکی از جذاب ترین رشته های دوچرخه سواری بوده و به جهت ماهیت آن که در مسیر های دور انجام می گیرد طرفداران زیادی دارد.

در حین برگزاری دوچرخه سواران قوی تر با سرعت و مهارت بالاتر نسبت به رقبای ضعیف تر از پشت به گروه رسیده وگروههای ضعیف تر را پشت سر می گذارند اما این پایان کار نیست و با توجه به تعداد دور های زده شده وگروههای پیشتاز نفرات برتر تعیین می گردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز