در روز نخست شمشیربازی قهرمانی جهان؛

صعود دو نماینده سابر ایران به جمع ۶۴ نفر برتر/ عابدینی به صورت مستقیم به جدول ۶۴ نفر راه یافت

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۲۲:۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۸۹۰۲۲
صعود دو نماینده سابر ایران به جمع ۶۴ نفر برتر/ عابدینی به صورت مستقیم به جدول ۶۴ نفر راه یافت
رقابتهای شمشیربازی قهرمانی جهان از امروز به میزبانی لایپزینگ آلمان آغاز شد و نمایندگان سابر ایران موفق به صعود به مراحل بالاتر رقابتها شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رقابتهای قهرمانی شمشیربازی جهان از امروز 28 تیرماه به میزبانی شهر لایپزیگ آلمان آغاز شد.تیم ملی سابر مردان ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی با هدایت پیمان فخری و تیم ملی اپه ایران با ترکیب طاهر عاشوری، محمدرضایی و محمد اسماعیلی در این رقابتها حضور پیدا کرده اند.

در نخستین روز از مسابقات و در اسلحه اپه محمد اسماعیلی با دو پیروزی مقابل نمایندگان مغولستان و لوکزامبورگ و سه شکست مقابل آمریکا، پرتغال و استونی از جدول مقدمانی به جمع ١٢٨ نفر صعود کرد. وی در جدول ١٢٨ نفره مقابل مجارستان با نتیجه نزدیک ١٣ بر ١١ شکست خورد و علیرغم شایستگی از گردونه رقابتهاحذف شد.

 

طاهر عاشوری دیگر نماینده اپه کشورمان با پنج پیروزی ارزشمند مقابل نمایندگان اوکراین، تایلند،  لیتوانی،   ونزوئلا و برزیل و یک شکست مقابل شمشیرباز سنگاپوری به جدول اصلی رقابتها راه یافت. وی در این مرحله با قبول شکست مقابل نماینده لوکزامبورگ از دور مسابقات کنار رفت.محمد رضایی دیگر شمشیرباز اپه کشورمان با پیروزی مقابل یونان و مصر و شکست در برابر بلغارستان ،لهستان و مجارستان به جدول اصلی مسابقات راه یافت. در جدول ١٢٨ نفره وی مقابل ورزشکار ایتالیایی شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

اما در اسلحه سابر نیز مجتبی عابدینی نماینده شایسته کشورمان با توجه به دارا بودن رنکینگ ٨ دنیا مستقیماً به جدول  ٦٤ نفره راه یافت. علی پاکدامن نیز بابرد مقابل  نماینده ترکیه، گرجستان ،عربستان و تایلند و شکست مقابل رومانی و ژاپن به جدول اصلی راه پیدا کرد.پاکدامن در جدول ٩٦ نفره با پیروزی مقتدرانه 15 بر 13 مقابل ورزشکار سنگاپوری به جدول 64 نفره راه یافت.

محمد فتوحی دیگر سابریست ایرانی علی رغم مصدومیت شمشیربازان هنگ کنگ و سنگاپور را شکست داد و با این دو پیروزی و شکست مقابل کویت ، روسیه و اوکراین به جدول اصلی راه یافت.فتوحی در جدول ٩٦ نفره مقابل نماینده روسیه علی رغم آسیب دیدگی مچ پا بازی خوبی ارائه داد و با نتیجه 12 بر 15 شکست خورد و از راه یابی به جدول 64 نفره باز ماند.

 محمد رهبری آخرین نماینده سابر ایران نیز  با پیروزی مقابل اوکراین ،ویتنام ،آرژانتین و کلمبیا و همچنین شکست مقابل ورزشکار میزبان به جدول اصلی راه یافت. رهبری در جدول ٩٦ نفره در یک رقابت حساس مقابل نماینده آرژانتین با نتیجه 14 بر 15 شکست خورد و نتوانست به جدول 64 نفره راه پیدا کند.

رقابتهای شمشیربازی قهرمانی جهان تا 4 مرداد ادامه دارد و پس فردا مجتبی عابدینی و علی پاکدامن شمشیربازان کشورمان به مصاف حریفان خود می روند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز