از مجموع عملکرد ملی پوشان رضایت دارم؛

کرمی: یازده ملی‌پوش از مسابقات جام جهانی کرواسی ورودی مسابقات جهانی را کسب کردند

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۴:۵۸:۵۸
کد خبر: ۶۱۹۷۸۰
رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین پیرامون دستاوردهای تیم ملی در رقابت های جام جهانی کرواسی، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رقیه اله کرمی، در این خصوص گفت: تیم ملی پس از بازی های پارالمپیک ریو در رویدادی برون مرزی حضور نیافته بود و مسابقات جام جهانی کرواسی اولین رویداد پس از این مسابقات بود که در آن شرکت داشتیم.

اله کرمی افزود: طی این مدت مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات آزاد و دوره های آموزشی را برگزار کردیم و نفرات جدیدی نیز به تیم افزوده شدند که مسابقات کرواسی فرصت خوبی برای سنجش شرایط آنها بود.

رئیس انجمن تیراندازی خاطر نشان کرد: مسابقات کرواسی این شرایط را فراهم کرد تا تغییرات جدیدی که در قوانین رخ داده و پیش از این نیز کادر فنی ما از آنها مطلع بود و در تمرینات پیاده کرده بود، را از نزدیک و در حین اجرای مسابقه و به صورت ملموس مشاهده کنیم.

وی گفت: به جز کسب 5 مدالی که توسط ملی پوشان کسب شد، کلیه ی ورزشکاران اعزامی به جز یک نفر موفق شدند ورودیه های لازم برای مسابقات جهانی را کسب کنند. این ورودیه ها شامل حداقل امتیاز لازم برای شرکت در رقابت های قهرمانی جهان است که توسط IPC مشخص می شود و افرادی مجاز به شرکت در مسابقات جهانی هستند که این ورودیه ها را کسب کرده باشند.

اله کرمی تصریح کرد: با توجه به عملکرد ملی پوشان، از آبان به بعد دور جدید تمرینات تیم ملی بر اساس شرایط جدید آغاز می شود و تمرینات تاکتیکی و تکنیکی، بدن سازی و روان شناسی، طبق نیاز تیم و شرایط ورزشکاران انجام خواهد شد و در مجموع اگر تامین خوبی از نظر امکانات مورد نیاز تیم ملی در خصوص تجهیزات، سالن و خط های تمرینی داشته باشیم در آینده شرایط تیم ملی بهتر نیز خواهد بود.

رئیس انجمن تیراندازی اظهار داشت: مسابقات جهانی کره جنوبی پیش از بازی های پاراآسیایی جاکارتا برگزار می شود و رویداد بسیار مهمی برای تیم ملی است. از آنجا که نمایندگان اکثر کشورها در آن حضور می یابند در واقع این رویداد شبیه به پارالمپیک است و نفرات برگزیده می توانند سهمیه مستقیم پارالمپیک 2020 را نیز بدست آورند.

وی اضافه کرد: در مجموع از عملکرد ملی پوشان با توجه به تمرینات و شرایط که پشت سر گذاشتیم رضایت دارم و البته که در بعضی رشته ها با اختلاف بسیار اندک از کسب مدال بازماندیم. اما با این حال ملی پوشان در بخش تپانچه به ویژه تپانچه آقایان خوب عمل کردند و در تفنگ انتظار بالاتری داشتیم اما با توجه به جمیع شرایط و نامساعد بودن شرایط جوی محل برگزاری مسابقات و سرمای شدید، ورزشکاران عملکرد قابل قبولی داشتند.

اله کرمی گفت: پیش از این اعلام شده بود رشته R9 از مجموع رشته های پارالمپیک حذف شده اما در کرواسی اعلام شد که این رشته نیز در بازی های پارالمپیک خواهد بود و تلاش می کنیم در این رشته هم ورزشکاران خود را آماده کنیم. این رشته تفنگ خفیف 50 متر در کلاس SH2 است که ورزشکاران رشته R5 نیز می توانند در آن شرکت کنند.

تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین کشورمان، از مسابقات جام جهانی کرواسی 3 نشان طلا و 2 نقره کسب کردند.

نظر شما