سوفیا نواده در گفتگو با برنا:

ایران در حوزه داوری خودکفا شد/ کلاس مربیگری در سطح دو جهانی برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۴:۲۸:۲۵
کد خبر: ۶۵۰۰۱۲
ایران در حوزه داوری خودکفا شد/ کلاس مربیگری در سطح دو جهانی برگزار می‌شود
داوری بین‌‌المللی اسکواش، گفت: به دلیل اعزام‌ها و آموزش‌های خوبی که در حوزه داوری انجام شد اکنون سطح داوری ایران در جایگاه خوبی قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سوفیا نواده، داور بین‌المللی اسکواش و داور فینال دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی شهدای نیروی دریایی ارتش در گفتگو با برنا، گفت: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. برای نخستین بار مسابقات 10 هزاردلاری در ایران برگزار شد که تیم‌هایی از پاکستان، عراق، انگلیس هنگ کنگ و جمهوری چک شرکت کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان ایران عملکرد بسیار خوبی در این دوره از رقابت‌ها داشتند. برای نخستین بار اسکواش بازان ایرانی توانستند تا مرحله نیمه نهایی برسند. در فینال به عنوان داور اصلی قضاوت کردم. از سبک داوریم راضی بودم زیرا کسی نسبت به قضاوتم ناراضی نبود. در گذشته سطح داوری نسبت به بازیکنان بسیار کم بود اما اکنون داوران ایرانی به پیشرفت خوبی رسیدند و هم سطح بازیکنان هستند و می‌توانند قضاوت‌های خوبی انجام دهند.

نواده با اشاره به اینکه اسکواش ایران در حوزه داوری به خودکفایی رسید، افزود: به دلیل اعزام‌ها و آموزش‌های خوبی که در حوزه داوری انجام شد اکنون سطح داوری ایران در جایگاه خوبی قرار دارد. سال گذشته در نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی شهدای نیروی دریایی از داور پاکستانی استفاده شد اما امسال سطح داوران ایرانی به حدی رسید که فقط  داوران ایرانی در این مسابقات قضاوت کردند.

دیبر کمیته آموزش فدراسیون اسکواش، گفت: در دومین دوره رقابت‌های شهدای نیروی دریایی از 8 داور ایرانی استفاده شد که 4 خانم و 4 آقا در این دوره از رقابت‌ها توانستند قضاوت کنند. دوشنبه برای قضاوت مسابقات انجمن حرفه‌ای اسکواش بازان کشورهای جهان راهی قطر خواهم شد تا بار دیگر برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

وی یادآور شد: در جریان مسابقات شهدای نیروی دریایی ارتش کلاس‌های بازآموزی برگزار شد و داوران با حضور در این کلاس‌ها به مدت دو سال دیگر مجوز کسب کردند. 

نواده در پایان گفت: کمیته آموزش اسکواش در نظر دارد یک دوره کلاس مربیگری در سطح دو جهانی برگزار کند. مدرسی از کشور مالزی با حضور در این کلاس آموزش‌های لازم را ارائه خواهد داد. بیش از 25 نفر در این دوره از کلاس‌های آموزشی شرکت کردند. کلاس‌های آموزشی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

نظر شما
پرونده ویژه