زهرا اینچه درگاهی با حضور در خبرگزاری برنا؛

ژیمناستیک ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد/ حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی را باید به فال نیک گرفت/ حمایت از کالای داخلی اهمیت زیادی دارد

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۶۵۵۱
ژیمناستیک ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد/ حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی را باید به فال نیک گرفت/ حمایت از کالای داخلی اهمیت زیادی دارد
رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: حمایت از کالای ایرانی حمایت از صنعت ایران است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ زهرا اینچه درگاهی، رییس فدراسیون ژیمناستیک با حضور در خبرگزاری برنا درباره وضعیت اخیر این فدراسیون صحبت کرد و متن آن را در زیر می خوانید.

*از اقدامات فدراسیون ژیمناستیک در سال 96 برایمان بگویید؟

در سال 96 اواخر تیرماه بود که با لطف خداوند و اعتماد اعضای فدراسیون به عنوان رییس انتخاب شدم. اصلاح سیستم اداری فدراسیون و بخش کاری فدراسیون بررسی شد. در اولین قدم از نیروهایی که می توانند وظایف متعدد را در فدراسیون به نحواحسن انجام دهند استفاده شد. با توجه به اتمام قرارداد کاری برخی از پرسنل قدیمی فدراسیون و پرسنل فعال در آن زمان که کارهای خاصی به لحاظ عملکرد خیلی تاثیرگذار نبود تعداد 16 نفر از مجموعه 22 نفری آن زمان فدراسیون قطع همکاری شد و ادامه تمدید قرارداد با آنها صورت نگرفت و با 8 نفر تمدید قرارداد صورت گرفت. در بخش اداری درمورد شکل قراردادها، فرم قانونی و تجدیدنظر به عمل آمد و نقاط ضعف برطرف شد. ژیمناستیک امروز 8 شاخه فعال دارد یعنی 8 شاخه مجزای تخصصی دارد. جزو افتخارات ما است که خیلی سریع اقدام کردیم تیم جوانان و بزرگسالان را بازسازی کنیم در تاریخ 9 شهریور 96 انتخاب بسیار بزرگی برای تیم های ملی جوانان بزرگسالان را برگزار کردیم و با تعداد 78 شرکت کننده خروجی این بخش 11 نفر برای تیم ملی بزرگسالان و 18 نفر برای تیم جوانان بود. از همان زمان اردوهای مستمر تیم های ملی با هدف حضور شایسته در بازی های آسیایی ملی جاکارتا و کسب سهمیه المپیک جوانان آغاز شد. 

 

حضور+رییس+فدرسیون+ژیمناستیک+در+خبرگزاری+برنا+ (1)

 

*حضور بانوان در عرصه مدیریتی و ورزشی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 شرایط فعلی حاضر در وزارت ورزش و بخشی که تجربه می کنم بسیار خوب است و با توجه به خانم هایی که شخصیت، شرایط و فاکتورهای مدیریتی را می توانند داشته باشند این اهمیت دادن و سعی در برابری و تساوی جنسیتی به صورت بارز در عملکرد وزارت ورزش مشخص است و به عنوان رییس فدراسیون خانم این را عرض می کنم که در مراحل انتخابی خودم به هیچ وجه احساس نکردم سمت و سویی که یک آقا بخواهد انتخاب شود وجود دارد و اینجا میدانی است که من با شایستگی های خودم باید انتخاب شوم. طبیعتا وزارتخانه هم احساس کردم فضای بی طرف و عادلانه ای را انتخاب کرده و بعد از انتخاب هم من ممنون هستم از حمایت های پیوسته جناب آقای دکتر سلطانی فر و معاونین محترم به خصوص آقای داورزنی که در بسیاری از مراحل یار و یاور فدراسیون ژیمناستیک بودند. در بخش مدیریت بانوان هم فکر می کنم این فضایی که در وزارت ورزش وجود دارد امیدواری بیشتری را برای زنانی که احساس می کنند می توانند فضایی را برای فعالیت مدیریتی ایجاد کنند اولویت بیشتری را از خانم ها برای تصدی مدیریتی می بینیم. همین الان در انتخاب هیأت های استانی مان هم کم کم می بینیم که در بسیاری از استان ها داوطلبان خانم وجود دارند و به نتیجه کاری ندارم که آیا انتخاب می شوند یا نه این پدیده ای است که باید خودشان هم روی آن کار کنند و باید بتوانند این معقولیت را ایجاد کنند اما همین که احساس می کنند زمینه به گونه ای است که یک خانم هم اگر بیاید و یک نسل انتخاب شود.

 

حضور+رییس+فدرسیون+ژیمناستیک+در+خبرگزاری+برنا+ (2)

 

*طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امسال به حمایت از کالای داخلی نام گذاری شده و وزارت ورزش و جوانان به این امر تاکید بسیاری دارد، برنامه‌های فدراسیون از حمایت به کالاهای داخلی چیست؟

حمایت از کالای ایرانی حمایت از صنعت ایران است و طبیعتا اگر به فرزندان این آب و خاک اختصاص داده شود به اهالی این کشور اختصاص داده شود بسیار پسندیده است و همه ما دلمان می خواهد که این اتفاق بیفتد درمورد ژیمناستیک سعی مان بر این است لوازمی را که تولیدکنندگان داخلی با استاندارد و تایید وزارت صنعت تولید می کنند را تهیه کنیم. سعی می کنیم اشکالات، خطاها و آسیب هارا درتکنولوژی مان نداشته باشیم و بین تولیدکنندگان ایرانی امروزه تولیدکنندگانی وجود دارند که صنایع و معادن به آنها استاندارد دادند و حتی برای کشورهای اطراف و کشورهای در واقع همجوار نقش صادرکنندگی را دارند و اولویت ما خرید از اینها است که در حال حاضر در جریان است و طبیعتا اگر تولید کننده ای نیاز به مشاوره تخصصی برای طراحی و ساخت لوازم ژیمناستیک داشته باشد کارشناسان فدراسیون ژیمناستیک به طور رایگان و با اطلاعات به روز می توانند در کنار تولید کنندگان باشند و کمک کنند که محصولات ایرانی استاندارد و با کیفیت بالا تولید شود.

گفتگو: محمد باباالهی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز