تعدادی از مددجویان مجتمع توانبخشی امام علی (ع) به مشهد اعزام شدند

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۵:۵۹:۲۹
کد خبر: ۶۵۵۳۴۱
تعدادی از مددجویان مجتمع توانبخشی امام علی (ع) به مشهد اعزام شدند
مدیرعامل موسسه خیریه نیک آفرینان غدیر گفت : تعدادی از مددجویان به همراه مادریاران زحمتکش مجتمع توانبخشی امام علی (ع) به لطف خیری گرانقدر ، جهت زیارت علی ابن موسی الرضا به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسین زاجکانیها درحاشیه اعزام این مددجویان به مشهد مقدس اظهار داشت : به همت خیر نیک اندیش آقای دکتر جواد جعفری اقدم عضو هیات امنا موسسه خیریه نیک آفرینان غدیر و مدیر عامل محترم هلدینگ دارویی حکیمان طب ، 75 نفر از مددجویان و پرستاران دلسوزشان از طریق فرودگاه مهر آباد تهران به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی افزود : اعزام سه روزه این عزیزان با هدف تقویت روحیه معنوی این فرشته های زمینی و مادریاران بزرگوار است که شوق زیارت امام رضا (ع) را در دل می پرورانند.

بنا بر این گزارش ، این عزیزان به کمک مادریاران گرامی در روزهای اقامت شان در دو گروه و در دو نوبت صبح و عصر برای زیارت امام رضا (ع) مشرف می شدند.

گفتنی است ، موسسه خیریه نیک آفرینان غدیر در کنار نگهداری شبانه روزی بیش از 200 دختر معلول ذهنی و جسمی بالای 14 سال که عمدتا از خانواده های بی بضاعت و یا فاقد سرپرست می باشند ، همه ساله به لطف خیرین گرانقدر تعدادی از مددجویان و مادریاران گرامی را برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام می کند.

شاید این طور تصور می شود که در روزگار امروز ما کمتر کسی را بتوان یافت که بخشی از داراییش را در مسیری خیر هزینه کند و از تکرار این عمل لذت هم ببرد ، ولی اینطور نیست افراد خیر زیادی هستند که داوطلبانه و بدون انتظار هیچ بازخورد و یا تمجید و تشویقی به کار خیر مشغول هستند و تنها دلیلشان را از انجام کارهای خیر رضایت خداوند عنوان می کنند و خوشبختانه حضورشان در کنار موسسه خیریه نیک آفرینان غدیر همیشه احساس می شود که قدردان همراهیشان هستیم .

دکتر جواد جعفری اقدم یکی از خیرین موسسه خیریه نیک آفرینان غدیر است که از سال 94 با مجتمع توانبخشی امام علی (ع) که توسط این موسسه اداره می شود آشنا شده است ، از همان بازدید اولیه که از مجتمع داشت با دختران معلول جسمی و ذهنی که در این مجتمع به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند خیلی صمیمی برخورد کرد.

وی در اولین بازدید خود از مجتمع توانبخشی امام علی (ع) با یکی از مددجویان به نام زهرا السادات که عاشق زیارت امام رضا (ع) است برخورد کرد و زمانی که متوجه شد این دختر معصوم عشق زیارت علی ابن موسی الرضا را در دل می پروراند نیت کرد تا این عزیزان را برای زیارت بارگاه امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام کند . امسال هم برای دومین بار به لطف خداوند متعال و همت این خیر گرانقدر تعداد 75 دختر معلول ذهنی و جسمی به همراه پرستاران دلسوزشان راهی مشهد مقدس شدند.

دکتر جواد جعفری اقدم مدیر عامل محترم هلدینگ دارویی حکیمان طب در گفتگو با خبرنگار ما گفت : هماهنگی اعزام این عزیزان به مشهد مقدس نه تنها یکی از حداقل تسهیلاتی است که می توان برای افراد کم توان با دلی بزرگ و آسمانی در نظر گرفت بلکه در اصل این حرکت برای ارضای روحی و حال دل خود ما انجام می شود .

این نیکوکار گرانقدر اضافه کرد : من با گفتن این صحبت ها تلاش برای ترویج نیکوکاری در بین کلیه اقشار جامعه دارم و امید است بتوانم افرادی را برای نیکوکاری و انجام امور خیر تشویق کنم.

وی عنوان کرد : این کار بدون تبلیغات بوده و هدف از آن، فراهم کردن شرایط مناسب در راستای بالا بردن روحیه معنوی برای دختران معلول مجتمع توانبخشی امام علی (ع) است .

این نیکوکار با بیان اینکه افراد معلول در جایگاه والایی قرار دارند اظهارکرد: باید تلاش کنیم به این افراد خدمت رسانی کنیم و برنامه های ما نیز در همین راستا بوده است.

مدیر عامل محترم هلدینگ دارویی حکیمان طب با اشاره به اعزام 75 نفربه مشهد مقدس تصریح کرد: این افراد به مدت 3 روز در یکی از بهترین هتل مشهد اقامت خواهند داشت و تمهیداتی اندیشیده شده که در این مدت افراد با شرایط مناسبی برای زیارت علی ابن موسی الرضا راهی حرم شوند.

وی از حضور پرستاران در کنار زائران مددجو خبر داد و خاطرنشان کرد: جهت خدمت رسانی بهتر به این عزیزان ، تعدادی از پرستاران و مادریاران هم به مشهد اعزام شده تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، بتوانند به این افراد کمک کنند.

بنا بر این گزارش ، دکتر جواد جعفری اقدم علاوه بر اعزام مددجویان و مادریاران مجتمع توانبخشی امام علی (ع) به مشهد مقدس ، در طی سالهایی که با این مرکز که محل نگهداری شبانه روزی بیش از 200 دختر معلول ذهنی و جسمی شدید است که بیش از نیمی از آنان فاقد خانواده هستند ، آشنا شده اند بارها جهت تامین ملزومات مورد نیاز روزمره این عزیزان هم کنار ما بودند و ما را تنها نگذاشتند ، برای ایشان و خانواده شان از خداوند متعال طول عمر و سلامتی مسئلت می نماییم.

نظر شما