پیام تسلیت مسئولان کشوری در پی درگذشت همسر آیت الله خاتمی

۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۱۲:۴۰:۰۷
کد خبر: ۲۷۴۷۷۴
پیام تسلیت مسئولان کشوری در پی درگذشت همسر آیت الله خاتمی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، پیام تسلیت مسئولان لشگری و کشوری در پی درگذشت همسر آیت الله خاتمی بدین شرح است:

پیام تسلیت رییس مجلس به نماینده اردکان

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای تابش، نماینده محترم اردکان

درگذشت بانوی مکرمه ، مرحومه سکینه ضیایی ، همسر گرانقدر مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

 

پیام تسلیت عارف

 

انا لله و اناالیه راجعون

برادر گرامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدمحمد خاتمی

درگذشت تأثرانگیز بانوی گرانقدر، مادر گرامیتان حاجیه خانم سکینه ضیایی موجب تاثر و تالم اینجانب شد.

پروردگار متعال جنابعالی را که خدماتتان برای نظام و مردم فراموش ناشدنی است در رنج‌ها و سختی‌ها، آزموده و بحمدالله در همه حال شکیبا بوده‌اید و در برابر تقدیر الهی، تسلیم.

مطمئنا در مصیبت دردناک درگذشت بانوی پرهیزکار و بزرگوار، مادر ارجمندتان نیز صبورید و لطف ویژه الهی تسلی‌بخش دل داغدار شماست.

به رسم ادب و ارادت بر خود فرض می‌دانم که مراتب همدلی خود را در مصیبت درگذشت مادر بزرگوارتان که مایه افتخار استان یزد و کشور است اعلام کنم.

اینجانب ضمن تقدیم مراتب خالصانه تعزیت و تسلیت به جنابعالی و برادران بزرگوارتان آقایان علی و دکتر محمدرضا خاتمی و سرکار خانم‌ها مریم خاتمی، خدیجه خاتمی و زهرا خاتمی و سایر خانواده‌های وابسته و مردم شریف و نجیب یزد و اردکان و همه ارادتمندان آن بانوی گرانقدر از پیشگاه حضرت باری تعالی برای آن فقیده سعیده آمرزش و رحمت و برای بازماندگان معزز تندرستی و شکیبایی و پاداش نیکو و برای جنابعالی طول عمر با عزت و توأم با سلامتی و کامروایی و توفیق روزافزون خدمت به انقلاب و نظام و ایران و مردم مسألت می‌کنم.

 

پیام تسلیت تابش

انا لله و انا الیه راجعون

شگفت مانده‌ام از بامداد روز وداع / که بر نخاست قیامت چو بی تو بنشستم

روح بانوی فضیلت‌ها، از عالم خاکی به بارگاه قرب الهی پرکشید و در جوار اولیاء کرامش مأوا گرفت.

سرکار حاجیه خانم سکینه ضیایی که غم هجران سید و سالار کاشانه‌اش حضرت آیت الله حاج سید روح الله خاتمی را به امید پاسداری از اندیشه و منش والای آن روح بزرگ، بر جان خویش هموار ساخته بود، فراق جانسوز "فاطمه" اش را تاب نیاورد و سرانجام پس از تحمل دردها و رنج‌های سال‌ها و روزهای واپسین، در پی مهاجرتی ابدی از کویر عشق به بهشت برین رهسپار شد تا از نفحات مینوی خداوندگار عالم متنعم و سرخوش گردد.

بانوی پارسا و فاضله سرزمین پاکی‌ها که در خانواده‌ای خوشنام دیده به جهان گشوده بود تحت تربیت والدین فاضل خود، رشد و بالندگی را آغاز و با پیوند شکوهمندش با بیت علم و سیادت، مراحل کمال را به شایستگی طی نمود و چونان همسر بلند همت پیامبر اسلام(ص)، پیام آور و مرشد شهر و دیار خویش را با جان و مال و همه اندوخته‌های علمی و اخلاقی به حمایت برخاست و نقش ممتاز و بی بدیل خود را در تربیت فرزندانی شایسته و سرافراز که موجب فخر ملک و ملت گردیدند به نمایش گذارد.

او که قلب مهربانش هماره برای محرومان و عشق به مظلومان و اعتلاء و سربلندی مردم می‌تپید، صداقت در کلام و عزت نفس و گسترش علم و اخلاق و مدیریت عاطفی در خانه و جامعه را از مکتب پیامبر (ص) و امام صادق(ع) بهره برده بود، در عمر مبارک و سراسر سعادت خود میراثی جاودان از جلالت و شکوه انسانی، وارستگی اخلاقی، تعهد و تدین، مردم دوستی و فروتنی را به جای گذاشت.

اینک با اغتنام فرصت و جان و دلی سراسر اندوه و سوز و گداز، هجرت این مادر بزرگوار را به عموم مردم شریف و عزیز اردکان و یزد و همه دوستداران علم و فضیلت و بویژه سرور ارجمند جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی و سایر فرزندان و بستگان مکرم و بیت معزز خاتمی و خاندان ضیایی تسلیت و تعزیت می‌گویم و برای آن یار سفرکرده منزلتی رفیع در بارگاه حضرت دوست و برای بازماندگان صابر و داغدار، آرامش و پاداش کثیر مسالت می‌کنم.

 

پیام تسلیت رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمد خاتمی

سلام علیکم

درگذشت والده مکرمه تان،بانوی مومنه حاجیه سکینه ضیایی موجب تأثر عمیق گردید. بانوی بزرگواری که عمر شریف خود را در جوار حضرت آیت الله خاتمی(ره) به مجاهده و مبارزه و تربیت فرزندانی فاضل و فرهیخته گذراند.

این مصیبت سنگین را به جناب عالی وخاندان شریف خاتمی تسلیت عرض نموده و غفران واسعه الهی را برای آن فقیده سعیده و صبر جمیل و طول عمر با عزت برای آن جناب و سایر باز ماندگان از درگاه حضرت حق مسألت دارم.

 

پیام تسلیت حزب ندای ایرانیان

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

مادر؛ تجلی نور خداوندی بر حیات فرزند است و مادرانی که فرهیختگانی را به دامان می‌پرورند که مصلحان روزگار خویش شوند؛ از این منظر وسیله گسترش فیض الهی بر مردمان و بدین اعتبار مادران ملت‌اند.

حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی

ضایعه درگذشت بانو سکینه ضیایی همسر مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی و مادر مهربان و گرامیتان را از صمیم قلب تسلیت عرض می نماییم.

بیشک پرورش فرزند خدوم کم نظیر و فاضلی همچون جنابعالی که محبوب دل ملت ایرانید از جمله باقیات الصالحات این مادر عزیز است و دعا می کنیم خداوند متعال روح پاکش را با سرورش فاطمه زهراء سلام الله علیها محشور نماید و به جنابعالی، آقایان سید علی و سید محمدرضا خاتمی و سایر فرزندان و بازماندگان اجر جزیل . صبر جمیل عنایت فرماید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز