سخنگوی شرکت ملی گاز ایران:

هزینه خدمات مستمر از قبوض گاز مشترکان حذف شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۴:۳۴:۲۸
کد خبر: ۶۶۷۳۶۶
هزینه خدمات مستمر از قبوض گاز مشترکان حذف شد
مطابق دستور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از عصر روز سه‌شنبه (سوم بهمن‌ماه) ردیف «هزینه خدمات مستمر گاز» یا همان «آبونمان» از قبض‌های گاز حذف شد.

به گزار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، گفت: در پی تصویب مصوبه مربوط به دریافت آبونمان (هزینه خدمات مستمر) از مشترکان گاز از سوی شورای اقتصاد در دی‌ماه گذشته، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری این مصوبه را نیز ابطال کرد و بلافاصله این بند از قبوض گاز حذف شد.

وی افزود: بلافاصله پس از آن‌که دیوان عدالت اداری، مصوبه شورای اقتصاد را ابطال و این موضوع از سوی صدا و سیما اعلام شد، باوجود آن‌که این مصوبه هنوز به صورت کتبی به شرکت ملی گاز ابلاغ نشده، اما این بند از قبوض گاز حذف شد.

سخنگوی شرکت ملی گاز یادآور شد: تسریع در حذف این بند از قبض‌های گاز به دلیل آمادگی شرکت ملی گاز ایران در دوره قبلی ابلاغ رأی دیوان عدالت اداری درباره حذف آبونمان بود که بر این اساس، قبض‌هایی که از عصر روز سه‌شنبه صادر شده‌اند، بدون احتساب آبونمان یا هزینه خدمات مستمر بوده است.

 به دنبال تصویب مصوبه اخذ هزینه خدمات مستمر گاز از سوی شورای اقتصاد در ماه گذشته، طبق ماده ۹۲ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، رئیس دیوان، مصوبه شورای اقتصاد در خصوص اخذ هزینه خدمات مستمر از مشترکان گاز را برای رسیدگی خارج از نوبت به صحن علنی هیئت عمومی ارائه و سرانجام، این هیئت در نشست سه‌شنبه سوم بهمن ۹۶، مصوبه این شورا درباره اخذ هزینه خدمات مستمر ماهانه از مشترکان گاز طبیعی را بررسی و با اکثریت آرا آن را ابطال کرد.

نظر شما