سخنگوی وزارت خارجه دانمارک:

دانمارک تروریست های الاحوازیه را به ایران تحویل می دهد

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۸:۳۷:۴۶
کد خبر: ۷۵۶۶۸۹
دانمارک تروریست های الاحوازیه را به ایران تحویل می دهد
سخنگوی وزارت خارجه دانمارک گفت: در صورت ارائه مستندات لازم، کپنهاگ اعضای گروه تروریستی الاحوازیه را که در این کشور ساکن هستند، به ایران تحویل می دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از رسانه های انگلیسی، «سورن اسپرسن»، سخنگوی وزارت خارجه دانمارک در گفت و گو با «رادیو دانمارک» افزود: اعضای گروهک تروریستی مسئول حمله روز شنبه به رژه اهواز باید توسط قاضی های دانمارکی محاکمه و زندانی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کپنهاگ حاضر به استرداد این افراد به ایران است، تصریح کرد: فکر می کنم اگر شواهد کافی وجود داشته باشد، باید این کار را بکنیم.

همچنین «اندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک در گفت و گویی جداگانه با این رادیو تاکید کرد که مقام های این کشور در حال تحقیق درباره این موضوع هستند و در صورتی که افرادی از شهروندان این کشور ارتباط با این گروه تروریستی داشته باشند، مجازات خواهند شد.

ساموئلسن همچنین افزود: کشورش هرگونه حمله تروریستی را در هر جای دنیا که باشد، محکوم می کند

شامگاه شنبه سفرای هلند، دانمارک و کاردار موقت انگلیس (در غیاب سفیر این کشور) به این وزارتخانه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران در موضوع حادثه تروریستی اهواز به آن ها ابلاغ شد.

به گفته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، به سفرای هلند و دانمارک تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این در مورد اقامت این افراد در کشورهای مزبور هشدار داده و خواهان دستگیری و محاکمه آنان بوده است.

همچنین از این کشورها خواسته شد ضمن محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی، مسببان جنایتکار و همه مرتبطان با آنها را برای حضور در دادگاه و محاکمه عادلانه به ایران مسترد کنند.

سفیران هلند و دانمارک ضمن ابراز تأسف از حادثه روز شنبه اظهار کردند که موارد مطروحه را فوراً به پایتخت های خود منتقل خواهند کرد. آنها همچنین آمادگی دولت متبوع خود را برای هرگونه همکاری و تبادل اطلاعاتی در زمینه شناسایی سوابق این مجرمان اعلام داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز