مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک خبر داد:

رشد ۲۸ درصدی صادرات پوشاک/ شرایط کنونی اقتصاد کشور به سود تولید و تولیدکنندگان است

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۶:۰۰:۱۹
کد خبر: ۷۸۳۳۷۷
رشد ۲۸ درصدی صادرات پوشاک/ شرایط کنونی اقتصاد کشور به سود تولید و تولیدکنندگان است
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک، گفت: صادرات پوشاک از آغاز امسال تا پایان مهرماه به 715 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال، 28 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «گلنار نصراللهی»، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک، امروز (دوشنبه) در حاشیه دومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پوشاک،  دلایل افزایش صادرات پوشاک را افزایش نرخ ارز و افزایش میزان تولید ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه تامین مواد اولیه صنعت نساجی در همه رشته ها در اولویت وزارت صنعت معدن و تجارت قرار دارد، گفت: شرایط کنونی اقتصاد کشور به سود تولید و تولیدکنندگان است، به شرطی که مواد اولیه مورد نیاز آنها به طور کامل تامین شود.

مشاور وزیر صنعت در امور نساجی و پوشاک، اضافه کرد: واردات مواد اولیه اصلی مانند الیاف ها نسبت به پارسال رشد داشته و این نشان دهنده گسترش فعالیت واحدهای تولیدی است.

نصراللهی در ارتباط با سند راهبردی پوشاک که در زمان «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر پیشین صنعت تدوین شده بود نیز گفت: این سند اکنون به معاونت طرح و برنامه وزارتخانه سپرده شده و امید است با کمک انجمن ها و تشکل ها بتوانیم بندهای مختلف آن را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه این سند به هیچ عنوان روی زمین نمانده است، گفت: برخی از بندهای آن همچون مبارزه با قاچاق، برندها و برندسازی بتدریج در حال اجرایی شدن است.

نصراللهی ادامه داد: کارهای زیربنایی مربوط به شهرک صنعتی پوشاک با نظارت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران درحال پیگیری است و جزو اولویت‌های برنامه وزیر صنعت قرار دارد.

 بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران دیروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ایران که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه صنعت نساجی منطقه خاورمیانه به شمار می رود، 141 شرکت داخلی و 80 شرکت خارجی از 10 کشور ایتالیا، سوئیس، رومانی، بلژیک، تایوان، فرانسه، ترکیه، آلمان، چین و اتریش، جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه کردند.

همچنین در ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران، 60 شرکت و واحد تولیدی ضمن ارائه جدیدترین مجموعه های تولیدی خود، نوین ترین طرح های تولیدی برگرفته از فرهنگ ایرانی-اسلامی را مطرح و معرفی کردند.

این نمایشگاه ها تا چهارشنبه (چهاردهم آذر) هر روز از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقه مندان و صنعتگران است.

نظر شما