خیرین کردستانی ۱۷ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی اهدا کردند

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۱:۳۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۱۱۱۴
خیرین کردستانی ۱۷ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی اهدا کردند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا، خیرین این استان با خرید ۱۷ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی شامل ۱۰ دستگاه ونتیلاتور، ۱۹ دستگاه تب سنج لیزری، ۱۱۲ دستگاه پالس اکسی‌متر و ۵۰ عدد تخت تاشو بیمارستان صحرایی به یاری کادر درمان شتافتند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ فرزین رضاعی، اظهار داشت: در این مدت (اوایل اسفند تاکنون) خیرین با تمام توان به کمک دانشگاه علوم پزشکی آمده و یاریگر کادر درمان بودند تا کمبودی از لحاظ تجهیزات فردی و بیمارستانی احساس نشود و ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی نیز توسط خیرین اهدا شد.

وی با اشاره به اقدام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور مقابله با کرونا، افزود: پنج فقره مجوز موقت به اشخاص حقیقی و حقوقی برای تولید تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای مقابله و پیشگیری از کرونا در استان داده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه خیرین در مجموع ۵۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کردند، یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این مدت ۲۹۷ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ملزومات مصرفی و جبران هزینه‌های بهداشت و درمان به این دانشگاه اختصاص داد.

رضاعی از بکارگیری و جذب نیروی انسانی در بخش‌های درمان و پشتیبانی به تعداد ۸۵ نفر در این مدت خبر داد و تاکید کرد: این افراد در قراردادهای ۸۹ روزه با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری دارند.

براساس اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در مجموع ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۶۸۵ نفر رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز