افزایش مراجعه افراد مشکوک به کرونا در یزد

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۲:۴۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۶۹۹۱
افزایش مراجعه افراد مشکوک به کرونا در یزد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در برخی از شهرستان‌ها در چند روز اخیر مواردی از افزایش تعداد افراد مشکوک به کرونا به صورت خفیف مشاهده شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمدرضا دهقان افزود: برخی از این افراد در بیمارستان‌ها بستری شده و برخی به صورت سرپایی مراجعه و راهی منزل شدند.

وی این افزایش خفیف را نوعی هشدار ذکر کرد و یادآور شد: در صورتی که وضعیت را عادی بگیریم می‌تواند موجب موج دوم کرونا شود.

این مسوول اظهار کرد: وضعیت سفید یا زرد به عنوان پایان کرونا نیست و باید تا قطع کامل زنجیره ویروس نکات بهداشتی را رعایت کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، دهقانی از شهروندان و اصناف خواست تا با رعایت مقررات بهداشتی موارد ابتلا را کاهش دهند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به  هفت هزار و ۴۱۷ تن رسیده است.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز چهارم خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲  هزار و ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۳۶۴ مورد بستری و هزار و ۸۱۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور افزود: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز ۸۳ درصد از بیماران جدید را تشکیل می دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از ۸۰ درصد را شامل می شود.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند،  همچنین  ۲ هزار و ۶۱۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۰۰ هزار و ۵۱۹ مورد آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

نظر شما