آغاز ثبت نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونا

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۲:۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۷۴۲۶
آغاز ثبت نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونا
کارفرمایان چهارمحال و بختیاری برای دریافت وام کرونا به سامانه کارا مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا که پیامک دریافت کرده‌اند در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir در قسمت تسهیلات کرونا با ثبت کد ملی ثبت نام کنند.

حفیظ الله فاضلی افزود: تمامی صاحبان واحد‌های کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته‌های ۱۳گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با شیوع کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و اقدام به حفظ اشتغال موجود داشته‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در رابطه با شرایط دریافت تسهیلات حمایتی توسط بنگاه‌ها گفت: بنگاه‌هایی مشمول دریافت تسهیلات قرار می‌گیرند که از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیرو‌های کار خود را تعدیل نکرده باشند به نحوی که شاغل بیمه شده داشته و کارگران آن‌ها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

میزان پرداخت تسهیلات برای واحد‌هایی که به اجبار تعطیل شده‌اندبه ازای هر اشتغال مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام و برای واحد‌های کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

فاضلی گفت: برای بنگاه‌های با نیرو‌های کار بیشتر هم ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش درنظر گرفته شده است.

کارفرمایانی که مشمول تسهیلات کارفرمایی و یا خویش فرمایی هستند و برای آن‌ها پیامک ارسال نشده است، می‌تواند برای نام نویسی اقدام کنند، ولی مستلزم ان داشتن شرایط اعلامی اعم از لیست بیمه و ۱۳ رسته منتخب باشد.

وی گفت: از کارفرمایان و خویش فرمایان چهارمحال و بختیاری مشمول که تمایل به استفاده از این تسهیلات دارند، دعوت می‌شود با مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط اعلامی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرآیند آن در سامانه کارا اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز