تمهیدات کرونایی بیمه سلامت کرمانشاه برای رعایت حال شهروندان

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۳:۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۵۷۷۹
تمهیدات کرونایی بیمه سلامت کرمانشاه برای رعایت حال شهروندان
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تمهیدات کرونایی بیمه سلامت استان برای رعایت حال شهروندان را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ کیومرث مظفری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مردم، برنامه‌های کاربردی در دستور کار داریم از جمله اینکه بیمه شدگان روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که دفترچه آنها فاقد اعتبار است اگر قبلاً از مزایای تمدید ۶ ماهه استفاده کرده‌اند می‌توانند یک بار با معرفی نامه از بیمه سلامت از خدمات بستری استفاده کنند حتی اگر دفترچه آنها فاقد اعتبار باشد.

او ادامه داد: این افراد برای ادامه بیمه می‌توانند از طریق سامانه ارزیابی وسع ثبت نام کنند که پس از بررسی با عنوان بیمه پردازی یا رایگان می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اما افرادی که از تمدید ۶ ماهه استفاده نکرده‌اند استمرار پوشش بیمه‌ای با همان شرایط قبلی به مدت شش ماه برای آنها تمدید خواهد شد.

او افزود: همچنین روستاییانی که دفترچه آنها فاقد اعتبار است اما دارای برگه سفید هستند نیازی به تعویض دفترچه ندارند و می‌توانند از دفترچه استفاده کنند.

این مسئول بیان داشت: در راستای کاهش کاربرد دفترچه برنامه‌هایی را تاکنون اجرا کردیم که از ابتدای تیرماه این برنامه‌ها به طور جدی تر پیگیری خواهند شد.

مظفری با اشاره به اینکه تا کنون در تمامی شهرستان‌ها نسخه‌نویسی الکترونیکی راه اندازی شده است، گفت: در شهر کرمانشاه نیز به مدت ۱۵ روز آموزش‌های حضوری و مجازی برای پزشکان، داروسازان، مؤسسات آزمایشگاه و رادیولوژی برگزار کردیم.

نظر شما