محدودیت‌های کرونایی استان بوشهر تمدید شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۳:۵۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۶۹۲۸
محدودیت‌های کرونایی استان بوشهر تمدید شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به افزایش شمار شهرهای قرمز استان از چهار به هشت شهر، براساس تقسیم بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدودیت‌های تعیین شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ در این استان برای یک هفته آینده نیز تمدید شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سعید کشمیری افزود: از 14 تیرماه جاری شهرستان های  بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه در وضعیت قرمز  قرار گرفتند که براساس هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا و اختیارات استانداران محدودیت‌هایی برای مدت یک هفته اعمال شد.

او بیان کرد: باتوجه به تقسیم بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدلیل افزایش شیوع بیماری در زمان حاضر به غیر از شهرستان‌های دشتی و جم که در محدوده زرد قرار دارند مابقی هشت شهرستان دیگر استان بوشهرقرمز هستند.

کشمیری اضافه کرد: براین اساس باتوجه به استعلام وزارت کشور در خصوص ادامه محدودیت‌ها و گزارش استاندار بوشهر همه محدودیت‌های تعیین شده هفته گذشته برای مدت یک هفته دیگر با تاکید بر نظارت شدید تمدید شد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: بر این اساس استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته، دستگاه‌های اداری و اماکن عمومی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ارائه نکردن خدمات به افرادی که ماسک استفاده نمی‌کنند، غیبت زدن برای کارکنانی که از ماسک در محیط کار استفاده نمی‌کنند، جلوگیری از هرگونه تجمع تا اطلاع ثانوی، تعطیلی خطوط اتوبوس‌رانی در شهرهای قرمز، برخورد با بازارها، پاساژها و فروشگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند انجام می‌شود.

او کرونا جان خود را از دست داده‌اند به ۱۳۴ نفر رسید.

کشمیری یادآورشد: در زمان حاضر ۳۳۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۱۷۸ مورد مثبت قطعی هستند.

او بیان کرد: براساس آمارها در شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌ و در همین مدت ۶۶ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونا باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده اند که این آمار نشان می‌دهد ورودی به بیمارستان‌ها از خروجی بیشتر است و این به معنی وجود چرخه انتقال بیماری در استان است.

کشمیری گفت: ۵۰ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این شمار ۲۹ نفر در بخش‌های ویژه با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

اواضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون چهار هزار و ۵۰۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۱۶۹ نفر ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در مراسم عروسی و ختم و هر تجمع انسانی در این شرایط تا اطلاع ثانوی تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز