برقرای هزار و ۷۰۰ تماس بیماران مشکوک به کرونا با اورژانس/ ۶۲ نیروی اورژانس کرمانشاه کرونا گرفته‌اند

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۲۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۴۸۷۱
برقرای هزار و ۷۰۰ تماس بیماران مشکوک به کرونا با اورژانس/ ۶۲ نیروی اورژانس کرمانشاه کرونا گرفته‌اند
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هزار و ۷۳۲ نفر دارای علائم مشکوک به کرونا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفتند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ رفیعی، مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هزار و ۷۳۲ نفر دارای علائم مشکوک به کرونا با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفتند.

او از جابجایی بیش از ۲۸۰۰ بیمار کرونایی قطعی و مشکوک در استان توسط اورژانس طی مدت شیوع این بیماری خبر داد گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه ۱۴ هزار و ۱۵۵ ماموریت داشتیم که از این تعداد ۲۷۶۹ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و مابقی مربوط به حوادث غیرترافیکی است.

او بیان کرد: از مجموع ماموریت‌های ترافیکی ۹۳۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای و ۱۸۳۲ مورد مربوط به حوادث ترافیکی شهری است.

رفیعی سروری تصریح کرد: در ماموریت‌های غیرترافیکی هم بیشترین ماموریت در سه ماهه ابتدای سال با ۹۱۹ ماموریت مربوط به انتقال بیماران تنفسی بوده است.

او افزود: انتقال بیماران قلبی با ۷۱۱ ماموریت در رتبه بعدی بیشترین ماموریت‌های غیرترافیکی اورژانس قرار دارد.

۷ دقیقه‌ای سر صحنه حوادث می‌رسیم

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سرعت ماموریت‌های اورژانس استان را برابر با استاندارد‌های جهانی دانست و افزود:  امسال میانگین سرعت عمل نیرو‌های اورژانس از لحظه تماس با شماره ۱۱۵ تا رسیدن بر سر بالین بیمار حدود ۷.۶ دقیقه بوده است.

رفیعی سروری تعداد پایگاه‌های اورژانس را در سطح استان ۶۳ پایگاه اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۲۹ پایگاه شهری و ۳۳ پایگاه جاده‌ای است.

او با اشاره به وجود ۱۴۴ دستگاه آمبولانس در سطح پایگاه‌های اورژانس استان گفت: در حال حاضر نیازی به افزایش آمبولانس‌ها نداریم، اما مشکل اینجاست که استهلاک این خودرو‌ها بسیار بالا بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها بالاست.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت ۵۰۰ نیروی ستادی و عملیاتی در اورژانس استان خبر داد وافزود: در حال حاضر با کمبود نیرو مواجه هستیم که با مساعدت رییس دانشگاه علوم پزشکی قرار است شهریور ماه بیش از ۱۰۰ نیروی جدید جذب اورژانس استان شود که با این اتفاق مشکلات ما در این حوزه بطور کامل رفع خواهد شد.

۱۰ درصد تماس‌های اورژانس "مزاحمت تلفنی" است

رفیعی سروری در ادامه به تشریح مشکلات و موانع پیش روی اورژانس استان پرداخت و افزود: از جمله این مشکلات بحث مزاحمت‌های تلفنی و تماس‌های غیرمرتبط با اورژانس است، بطوری که در حال حاضر ۱۰ درصد تماس‌های ما مزاحمت تلفنی است و این امر می‌تواند خدمات رسانی به بیماران واقعی و نیازمند را دچار مشکل کند.

این مسئول نبود خط ویژه نیرو‌های امدادی در خیابان‌های کرمانشاه را مشکل دیگر اورژانس عنوان کرد: در حال حاضر در بسیاری شهر‌های بزرگ خط ویژه برای نیرو‌های امدادی در نظر گرفته شده و نیاز است که این مسئله در کرمانشاه هم تحقق یابد که در این زمینه در حال رایزنی با شهردار هستیم.

رفیعی سروری مشکلات آنتی دهی و وجود نقاط کور به ویژه در مسیر‌های جاده‌ای را از مشکلات دیگر اورژانس عنوان کرد و افزود: دربرخی تصادفات امکان تماس همراهان مصدوم با اورژانس وجود ندارد و همین امر می‌تواند زندگی این افراد را در معرض خطر قرار دهد.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه‌های در دست اقدام اورژانس استان داشت و کلنگ زنی و شروع عملیات ساخت ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی در محل قدیم این مرکز، تعمیر و تجهیز سوله بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پیگیری اختصاص بالگرد اورژانس هوایی به استان و تعمیر و نگهداری پایگاه‌های شهری و جاده‌ای را از مهمترین این برنامه‌ها عنوان کرد.

جابجایی ۲۸۰۰ بیمار "کرونایی" قطعی و مشکوک

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به شیوع کرونا از اوایل اسفند پارسال گفت: شیوع این بیماری بسیاری حوزه‌ها و مشاغل را در کشور تحت تاثیر قرار داد و اورژانس هم از این امر مستثنی نیست.

او افزود: با شیوع این بیماری ماموریت‌های اورژانس هم افزایش یافت و با توجه به انتقال سریع این بیماری، آمبولانس‌های مخصوص برای حمل بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.

رفیعی سروری بیان کرد: با توجه به تعداد مبتلایان، تعداد این آمبولانس‌ها کم یا زیاد می‌شود و در حال حاضر ۱۵ دستگاه آمبولانس در سطح استان برای انتقال بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

این مسئول از انتقال بیش از ۲۸۰۰ بیمار کرونایی قطعی و مشکوک به کرونا طی این مدت توسط اورژانس خبر داد وافزود: از این تعداد ۱۷۳۲ بیمار مشکوک به کرونا و ۱۰۸۰ بیمار کرونایی قطعی بودند.

۶۲ نیروی اورژانس کرونا گرفته اند

رفیعی سروری با بیان اینکه نیرو‌های اورژانس لباس و تجهیزات مخصوص برای انتقال این بیماران دارند، گفت: در ابتدای تماس، علائم بیمار به طور کامل پرسیده شده و سپس در صورت مشکوک بودن ابتلا به کرونا، آمبولانس مخصوص حمل این بیماران اعزام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در برخی از ماموریت‌های اورژانس نیروها هم درگیر کرونا می‌شوند گفت: هم اکنون ۶۲ نفر از نیرو‌های اورژانس مبتلا به کرونا شده اند که خوشبختانه در این بین فوتی نداشته ایم.

او افزود: ابتلای این نیرو‌ها به کرونا، اورژانس استان را با کمبود نیرو مواجه کرده که با جذب نیرو‌های جدید در شهریور ماه این مشکل رفع خواهد شد.

نظر شما