ظرفیت بخش‌های کرونایی چهارمحال و بختیاری تکمیل شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۲۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۱۰۸۲
ظرفیت بخش‌های کرونایی چهارمحال و بختیاری تکمیل شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش تعداد بیماران بستری طی روزهای اخیر، ظرفیت بخش‌های کرونایی مراکز درمانی تمامی شهرستان‌های استان تکمیل شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مجید شیرانی،  رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال مطالعه و بررسی برای تخصیص بخش‌های دیگر از مراکز درمانی استان به بستری بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

او ادامه داد: در همین راستا، یا بخش‌هایی از بیمارستان هاجر به عنوان بیمارستان مرجع بستری بیماران کرونایی تعطیل و به بخش کرونا ملحق می‌شود یا بخش‌هایی از بیمارستان کاشانی شهرکرد را به بیماران کرونایی اختصاص می‌دهیم که در صورت قطعیت این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی می‎شود.

شیرانی با اشاره به آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان، تصریح کرد: این محدودیت‌ها می‌تواند در حدود ۳۰ درصد از شیوع کرونا جلوگیری کند در حالی که بیشترین سهم مهار کنترل این بیماری همکاری و همراهی مردم در تعطیل کردن دورهمی‌های خانوادگی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، چرخش خانوادگی ویروس کرونا را مهمترین تهدید کنونی شیوع کرونا در استان دانست و گفت: توصیه می‌شود تا مردم تا حد امکان از رفت‌وآمدهای خانوادگی پرهیز کنند و چنانچه مجبور به انجام این کار شدند با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تا حد امکان در محیط های سرباز با یکدیگر دیدار کنند.

شیرانی با بیان اینکه هم اینک ۲۸۳ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا در استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۴ نفر بدحال است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او همچنین از فوت هشت بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۲۱ نفر در استان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز