چهارمحال و بختیاری نیازمند یک‌هزار پرستار است

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۱:۴۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۷۱۸۳
چهارمحال و بختیاری نیازمند یک‌هزار پرستار است
رییس سازمان نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود نیروی پرستار در این استان گفت: برای رفع این نیاز و رسیدن به استانداردهای موجود نیازمند استخدام یک‌هزار پرستار هستیم.

به گزارش برنا؛ بهرام مرادی، رییس سازمان نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۵۰ پرستار در این استان در بخش‌ها و مراکز درمانی مختلف مشغول کار هستند.

او استاندارد نسبت پرستار به تخت بیمارستانی را ۲.۵ اعلام کرد و گفت: این شاخص در این استان  ۹ دهم است که نشان از کمبود نیروی پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی دارد.

مرادی با اشاره به تلاش و درخشش کادر پرستاری استان در مقابله با ویروس کرونا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۸۰ پرستار در استان مبتلا به ویروس کرونا شدند که بسیاری از این پرستاران بهبود یافته و یا در استعلاجی هستند و مورد فوتی در این خصوص نداشتیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرداخت معوقات و کارانه پرستاران به ۶ ماه رسیده است، تصریح کرد: با قول مسئولان مقرر شده است تا بزودی سه ماه از این معوقات پرداخت شود.

مرادی خاطر نشان کرد: همچنین دستور لحاظ کردن ۵۰ درصد فوق‌العاده برای کادر بیمارستانی نیز می‌تواند تا حدی در افزایش حقوق پرستاران موثر واقع شود که امید است به زودی محقق شود.

او با بیان اینکه پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است، افزود: با این وجود تاکنون قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای این حرفه اجرا نشده است و سازمان نظام پرستاری برای اجرای این قانون همچنان پیگیر است.

رئیس سازمان نظام پرستاری چهارمحال و بختیاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از دورهمی‌ها را بزرگترین هدیه به پرستاران کشور دانست و گفت: امید است مردم با همراهی خود پرستاران و کادر بهداشت و درمان را در مقابله و مهار این ویروس به خوبی یاری دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز