چرا باید بیشتر قهوه بنوشیم؟+دلایل

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۲۳:۰۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۵۸۳۳
چرا باید بیشتر قهوه بنوشیم؟+دلایل
تجزیه و تحلیل اطلاعات رژیم غذایی مربوط به سه مطالعه بزرگ و مشهور بیماری قلبی در آمریکا نشان می دهد که نوشیدن چند فنجان قهوه کافئین دار در روز می تواند خطر نارسایی قلبی را کاهش دهد.

به گزارش برنا؛ بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی و سکته مغزی از مهم  ترین دلایل مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در جهان هستند.

در حالی که سیگار کشیدن، سن و فشار خون بالا از شناخته شده ترین عوامل خطر چنین بیماری  هایی محسوب می  شوند، اما هنوز هم عوامل خطر ناشناخته و متعددی برای بیماری  های قلبی وجود دارد که بایستی بررسی و شناسایی گردیده و راه  هایی برای کاهش ریسک آن  ها پیدا شود.

به گفته متخصصان دانشگاه کلرادو آمریکا، «خطرات و مزایای نوشیدن قهوه به دلیل محبوبیت و دفعات مصرف در سراسر جهان، همواره مورد توجه محافل علمی بالاخص در مورد تاثیرات آن بر بیماری  های قلبی بوده است.به گزارش سیناپرس، اما در این خصوص به دلیل مشکلاتی نظیر ناهماهنگی در ارزیابی رژیم غذایی، نوع روش تحلیلی و همچنین مشکلات ذاتی مربوط به گزارش نوع رژیم غذایی توسط خود افراد، همواره موانعی وجود داشته است».

اما محققان دانشگاه کلرادو برای تحقیق جدید خود از سیستم «یادگیری ماشین» استفاده کردند و داده  های سه مطالعه مختلف را در مورد خطر بیماری  های قلبی بررسی نمودند. این مطالعات حداقل به مدت 10 سال انجام شده و جمعاً 21000 فرد بزرگسال آمریکایی را پوشش داده اند.

تجزیه و تحلیل این داده  ها نشان داد که در هر سه مطالعه، افرادی که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه کافئین دار در روز را گزارش کرده بودند، خطر ابتلا به نارسایی قلبی طولانی مدت در آن  ها کاهش معنی داری یافته بود.

بررسی  های فوق در مطالعه آترواسکلروز در جامعه نشان داد که خطر نارسایی قلبی در افرادی که حداقل دو فنجان در روز قهوه کافئین دار می  نوشند حدود 30 درصد کمتر بوده است.

در مقابل، طبق این یافته  ها به نظر می  رسد نوشیدن قهوه بدون کافئین اثر معکوسی بر خطر نارسایی قلبی دارد و خطر ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش می  دهد.

هنگامی که محققان این مورد را بیشتر بررسی کردند، دریافتند که به نظر می  رسد اصولاً مصرف کافئین از هر منبعی با کاهش خطر نارسایی قلبی در ارتباط است و کافئین حداقل بخشی از دلیل سود آشکار از نوشیدن قهوه بیشتر است!

این محققان اظهار داشته اند: «ارتباط بین کافئین و کاهش خطر نارسایی قلبی امری تعجب آور است، چراکه قهوه و کافئین در اغلب موارد برای قلب بد و مضر قلمداد شده  اند وگروه های مختلفی، این مواد را با تپش قلب، فشار خون بالا و نظایر آن مرتبط می  دانند. به گزارش سیناپرس،اما حالا رابطه مداوم بین افزایش مصرف کافئین و کاهش خطر نارسایی قلبی فرضیه فوق را به کلی معکوس می  کند».

آن  ها می  افزایند: «اگرچه چنین اثراتی در خصوص کافئین و قهوه در مطالعه ما نشان داده شده است، اما همچنان بایستی بر عواملی چون قطع سیگار، کاهش وزن و ورزش برای کاهش بروز بیماری  های قلبی تکیه نمود».

این یافته  های جالب تحقیقاتی را نشریه ای به نام Circulation: Heart Failure که از مجلات علمی پژوهشی انجمن قلب آمریکا است، منتشر کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز