جدیدترین وضعیت کرونا در چهارمحال و بختیاری

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۰:۵۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۵۹۰۵۸
جدیدترین وضعیت کرونا در چهارمحال و بختیاری
وضعیت شهرستان بروجن از نارنجی به قرمز تغییر پیدا کرده و در حال حاضر چهار شهرستان شهرکرد، فارسان، کیار و سامان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان کوهرنگ، اردل، لردگان و خانمیرزا در چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش برنا؛ روز گذشته وضعیت شهرستان بروجن از نارنجی به قرمز تغییر کرده و در حال حاضر چهار شهرستان شهرکرد، فارسان، کیار و سامان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان کوهرنگ، اردل، لردگان و خانمیرزا در چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد قرار دارند.

لازم به ذکر است به گفته مسؤولان علوم‌پزشکی اساس رنگ‌بندی وضعیت شهرستان‌ها بر مبنای تعداد بیماران بستری حاد تنفسی است که در صورت وجود هر 6 بیمار بستری در میان یک‌صد هزار نفر در هر شهرستان در آنجا وضعیت قرمز برقرار است، در صورت وجود 4 بیمار در یکصد هزار نفر وضعیت نارنجی و در صورت وجود یک بیمار بستری در یک‌صد هزار نفر محدودیت‌های منطقه دارای وضعیت زرد اعمال می‌شود.

افزایش پنج برابری تعداد مبتلایان سرپایی  به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری

مجید شیرانی روز گذشته در مصاحبه‌ای با اشاره به افزایش پنج برابری تعداد بیماران سرپایی در چهارمحال و بختیاری طی ۱۰ روز اخیر هشدار داد: در هیچ یک از سه موج گذشته سرعت انتشار و گسترش ویروس در استان به اندازه موج چهارم نبوده است به طوری که در حال حاضر بیماران سرپایی مشکوک به ابتلای ویروس کرونا روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته که این وضعیت باعث افزایش تعداد مرگ و میر در ۲ هفته آینده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است، تاکید کرد: در این موج چهارم گسترش ویروس کرونا، گرفتاری کودکان و شیرخوارگان بسیار بیشتر از سه موج گذشته است به طوری که در روزهای اخیر تعداد مبتلایان رده‌های سنی شیرخواران، کودکان و نوجوانان قابل توجه بود.

بستری ۶۹ بیمار مبتلا به کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در استان

گفتنی است در 24 ساعت گذشته 805 بیمار با علائم بالینی مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی سرپایی استان مراجعه داشته‌اند که 69 نفر از آ‌ن‌ها در این مراکز بستری شده‌اند.

شایان ذکر است در حال حاضر ۲۱۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که ۱۸ نفر از آن‌ها دارای شرایط بحرانی بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

نظر شما