واکسیناسیون افراد ۴۸ سال در استان بوشهر آغاز شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۱۱:۲۷:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۲۱۶۹
واکسیناسیون افراد ۴۸ سال در استان بوشهر آغاز شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از آغاز واکسیناسیون افراد ۴۸ سال در این استان براساس هماهنگی‌های انجام شده خبر داد.

به گزارش برنا؛ عبدالمحمد خواجه ئیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: جمعیت پیش بینی شده در این رده سنی ۲۳ هزار نفر است که تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن واکسن دریافت کنند.

او بیان کرد: فراخوان از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد و به منظور جلوگیری از ازدحام و بی نظمی تزریق واکسن برای افرادی که نوبت ندارند، صورت نمی‌گیرد.

خواجه‌ئیان اظهار کرد: مشخصات بیش از ۹۵ درصد مردم استان بوشهر در سامانه سیب ثبت شده و تا زمان باز شدن سامانه کشوری ثبت نام، براین اساس به افراد واجد شرایط پیامک ارسال می‌شود.

او تاکید کرد: واکسن برای گروه‌های هدف اعلام شده به میزان کافی در استان بوشهر تامین شده و جای نگرانی نیست و تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت مراکز جامعه هدف اعلام شده در استان بوشهر واکسن دریافت کنند.

خواجه ئیان در باره روند اجرای واکسیناسیون در استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۴۲هزار و ۴۸۳ نفر در استان واکسینه شده‌اند و از این شمار ۲۰هزار و ۳۰۰ نفر هر ۲ نوبت را دریافت کرده‌اند.

او یادآور شد: براین اساس ۷۷.۵ درصد از جمعیت گروه سنی بالای ۶۰ سال و ۵۸ درصد از جمعیت گروه سنی بین ۵۰ تا ۶۰ سال در استان واکسن دریافت کرده اند و در حال برنامه ریزی برای واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی و افراد در معرض خطر از جمله مبتلایان به بیماری‌های مزمن نظیر دیابت هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: قرار است بلافاصله پس از پایان واکسیناسیون گروه سنی ۴۸ سال کار واکسیناسیون گروه ۴۵ سال نیز در استان انجام شود.

براساس اعلام سامانه ماسک در زمان حاضر ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی خیلی پر خطر قرار دارند.

نظر شما