تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار نفر در این استان واکسن کرونا زده اند!

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۱۰:۵۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۳۶۴۵
تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار نفر در این استان واکسن کرونا زده اند!
در حال حاضر 5 شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز، 2 شهرستان در وضعیت نارنجی و 3 شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و تا به امروز ۱۲۵ هزار و ۸۵۲ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

به گزارش برنا؛ در 48 ساعت گذشته وضعیت شهرستان‌های کیار و اردل از نظر شیوع ویروس کرونا در شرایط قرمز قرار گرفت که بر این اساس تعداد شهرستان‌های قرمز به پنج شهرستان افزایش یافته است.

در حال حاضر شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، فارسان، کیار و اردل در لیست شهرستان‌های با وضعیت قرمز، شهرستان‌های لردگان و سامان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار دارند.

گفتنی‌است از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تا کنون ۱۲۵ هزار و ۸۵۲ دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری به جامعه هدف تزریق شده است.

مجید شیرانی روز گذشته در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان‌های بروجن و شهرکرد از جمله آیت‌الله کاشانی، هاجر (س) و امام علی (ع) فرخشهر تقریبا تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد افزود: عادی‌انگاری، برپایی دورهمی‌ها و برگزاری مراسم عروسی و ترحیم از مهم‌ترین علت شیوع ویروس کرونا در استان است.

او خاطرنشان کرد: ویروس کرونا با سویه دلتا از سرایت‌پذیری بالاتری برخوردار است و کودکان و نوجوانان بیشترین تعداد افراد مبتلا در موج پنجم کرونا را تشکیل می‌دهند.

سید راشد جزایری معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد نیز از شروع واکسیناسیون سه گروه پرخطر در هفته آینده خبر داد.

گفتنی است طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۵ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۵٠ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۲۱۱ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۵۳ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

لازم به ذکر است هم اکنون ۴۶۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۸٠ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شایان ذکر است هم اکنون ۳۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز