روش های مختلف درمان تپش قلب

۱۴۰۰/۰۷/۱۵ - ۱۰:۴۶:۴۲
کد خبر: ۱۲۴۳۳۵۷
روش های مختلف درمان تپش قلب
با تمرین تکنیک های کاهش استرس، بررسی دارو های مصرفی توسط پزشک متخصص قلب و عروق، افزودن غذا ها و مکمل های خاص به رژیم غذایی، می توانید از وقوع تپش قلب جلوگیری کنید.

به گزارش برنا، قلب انسان به طور متوسط در هر سال، حدود 36 میلیون بار می تپد و البته ممکن است که به دلایلی ریتم طبیعی خود را از دست بدهد. خوشبختانه، روش هایی وجود دارد که می توان تپش قلب سریع را به محض شروع، متوقف کرد. با تمرین تکنیک های کاهش استرس، بررسی دارو های مصرفی توسط پزشک متخصص قلب و عروق، افزودن غذا ها و مکمل های خاص به رژیم غذایی، می توانید از وقوع آن جلوگیری کنید.

درمان های فوری تپش قلب

به محض اینکه متوجه ضربان قلب نامنظم شدید، بنشینید و پاهای خود را بالا نگه دارید. سپس به آرامی نفس عمیق بکشید و اجازه دهید شکمتان با هر دَم منبسط شود. اگر روی تنفس پایدار و آهسته خود تمرکز کنید، ضربان قلب شما فوراً به ریتم طبیعی خود بر می گردد. در صورتی که تپش قلب ادامه پیدا کرد، می توانید مانوور والسالوا را امتحان کنید. بینی خود را بگیرید، دهان خود را ببندید و بازدم انجام دهید. از آنجا که شما نمی توانید این کار را انجام دهید (دهان و بینی شما بسته هستند) باید مانند حالت مدفوع کردن، به داخل شکم خود فشار وارد کنید. افزایش جزئی در فشار خون می تواند موجب تنظیم ضربان قلب شود.

سرفه شدید انجام دهید. همانند مانور والسالوا، سرفه کردن می تواند فشار درون قفسه سینه را افزایش دهد. گاهی اوقات، این تمام چیزی است که برای تنظیم ضربان قلب به آن نیاز دارید. همچنین، باد کردن یک بادکنک می تواند اثر مشابهی داشته باشد.

چند جرعه آب خنک بنوشید. هیچ کس به طور دقیق نمی داند تأثیر این روش چیست. اما برخی از افراد نتایج خوبی از این روش به دست آورده اند. یک نظریه این است که آب قورت داده شده موجب می شود مری به قلب فشار بیاورد و این فشار ضربان قلب را بازیابی می کند. پاشیدن چند قطره آب یخ روی صورت. شوک ناشی از آب یخ می تواند به تنظیم ضربان قلب کمک کند.

دارو هایی که می توانند موجب تپش قلب شوند.

بسیاری از دارو های تجویز شده و یا بدون نسخه می توانند موجب تپش قلب شوند، بنابراین پیش از مصرف دارو، برچسب روی جعبه را بخوانید. ممکن است روی آن نوشته شده باشد که"در صورت بیماری قلبی یا فشار خون بالا، از این محصول استفاده نکنید" . یا ممکن است هشدار خاصی در مورد تأثیر دارو روی ضربان قلب داشته باشد. توجه داشته باشید که برخی از دارو های ضد حساسیت و سرما خوردگی بدون نسخه، حاوی مواد ضد احتقان هستند. سودوافدرین یک ماده ضد احتقان است که در این دارو ها به کار رفته است و ممکن است موجب تپش قلب شود. گاهی نیز پرانول پیشنهاد می شود. اگر میخواهید در این رابطه بیشتر بدانید روی پروپرانولول ۲۰ برای چی خوبه کلیک کنید.

تکنیک های ریلکسیشن برای کاهش تپش قلب

تپش قلب + پروپرانولول ۲۰

اگر تپش قلب را تجربه می کنید، این احتمال وجود دارد که استرس، عامل تپش قلب باشد. در حقیقت، تپش  قلب نشان می دهد که سطح استرس شما از یک محدوده امن فراتر رفته است. مدیتیشن، کمک می کند که سطح استرس شما به حالت طبیعی برگردد.

با رایحه درمانی ذهن خود را آرام کنید. چند قطره روغن آرام بخش اسطوخودوس را روی دستمال خود بپاشید و این عطر دلنشین را استشمام کنید. همچنین می توانید چند قطره روغن پرتقال تلخ را به قفسه سینه خود بمالید یا مقداری از آن را به آب حمام اضافه کنید. هر شب حداقل 7 ساعت بخوابید. خستگی می تواند محرک دیگری برای افزایش ضربان قلب باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز