این ۲ نوع واکسن کرونا آنتی بادی‌ کمتری در مقابل اومیکرون از خود تولید می‌کنند!

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۱۴۳
این ۲ نوع واکسن کرونا آنتی بادی‌ کمتری در مقابل اومیکرون از خود تولید می‌کنند!
این مطالعه همچنین نشان داد که اثربخشی واکسن‌ها با تزریق دز تقویتی بهبود می‌یابد.

به گزارش برنا؛ محققان انگلیسی اعلام کردند که طبق نتایج مطالعات، واکسن‌های کرونای شرکت‌های فایزر و آسترازنکا برای مبارزه با سویه اومیکرون نسبت به سایر گونه های کووید-۱۹، آنتی بادی‌ کمتری تولید می‌کنند.

محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه نمونه‌های خون جمع‌آوری‌شده از بیش از ۲۴ داوطلبی که هر دو دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده بودند، در برابر سویه اومیکرون کرونا مورد آزمایش قرار دادند.

محققان دانشگاه آکسفورد که به ساخت واکسن آسترازنکا کمک کرده اند، اعلام کردند: این مطالعه نشان داد که هر دو واکسن کرونا فایزر و آسترازنکا «کاهش قابل توجهی در خنثی سازی» اومیکرون نشان دادند.

آن‌ها در گزارشی که در مجله MedR منتشر شده است، اعلام کردند: این موضوع به احتمال زیاد منجر به افزایش عفونت‌های پیشرو در افرادی می‌شود که قبلاً به کرونا مبتلا شده اند یا ۲ دز کامل واکسن خود را دریافت کرده اند و می‌تواند موج بیشتری از عفونت را ایجاد کند، اگرچه در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر افزایش ظرفیت برای ایجاد بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ وجود ندارد.

این مطالعه همچنین نشان داد که اثربخشی واکسن‌ها با تزریق دز تقویتی بهبود می‌یابد.

گاوین اسکریتون رییس بخش علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد در بیانیه خبری اعلام کرد: این داده‌ها به افرادی که واکسن‌ها و استراتژی‌های واکسیناسیون را توسعه می‌دهند، کمک می‌کند تا مسیرهایی را برای محافظت از جمعیت خود تعیین کنند و بر این پیام تاکید می‌کند که باید دز تقویتی واکسن کرونا را تزریق کرد.

ترزا لمبه متخصص واکسن شناسی در آکسفورد هم گفت: این مطالعه بر اهمیت تزریق دزهای تقویتی واکسن‌های کرونا تاکید می‌کند.

وی خواستار تلاش مداوم برای تلقیح افراد بیشتر شد.

این واکسن شناس اعلام کرد: واکسیناسیون بسیاری از بازوهای سیستم ایمنی ما از جمله آنتی بادی‌های خنثی کننده و سلول‌های تی (T) را تحریک می‌کند.

لمبه افزود: داده‌ها در زمینه اثربخشی این واکسن‌ها در جهان واقعی به ما نشان داد که واکسیناسیون کرونا همچنان به پیشگیری از ابتلا به بیماری شدید ناشی از گونه‌های قبلی مورد نگرانی کرونا کمک می‌کند. واکسیناسیون بهترین روش برای محافظت از انسان‌ها در این همه گیری است.

انتهای پیام

 

نظر شما