این افراد باید هر روز ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد ویتامین D مصرف کنند

۱۴۰۱/۰۱/۲۶ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۸۵۲۵
این افراد باید هر روز ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد ویتامین D مصرف کنند
یک متخصص ارتوپد هشدار داد که پوکی استخوان علامتی ندارد و باید در جوانی آن را با مصرف ویتامین ها کنترل نمود.

به گزارش برنا؛ دکتر مهران اعظمی گفت: پوکی استخوان بیماری خاموش در نظر گرفته ‌شده چراکه اکثر موارد در آن علامتی ندارد و متاسفانه افراد به دنبال وارد آمدن ضربه ای کوچک دچار شکستگی استخوان می شوند که در سنین بالا باعث افزایش مرگ و میر نیز می‌شود.

وی افزود: افرادی که سابقه فامیلی بیماری های آرتروئید روماتوئید و یا سابقه استفاده از داروهای کورتون و یا سابقه شکستگی لگن در بین اعضای خانواده دارند و همچنین افرادی که سیگار و الکل مصرف می کنند و چاق هستند مستعد این بیماری اند.

وی تاکید کرد: به خانم های بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ تا ۶۵ سال توصیه می شود بحث تراکم استخوان را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

استاد یار دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین  توصیه می کنیم افراد زیر ۷۰ سال میزان ویتامین d دریافتی در روز را به  ۴۰۰ واحد در روز برسانند و  اگر فردی دچار کمبود بود می تواند مقدار آن را به ۸۰۰ تا هزار واحد در روز نیز برساند.

وی افزود: استفاده از کلسیم نیز ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز  توصیه می شود که در سنین نوجوانی (حدود ۱۳ تا ۲۰ سال که میزان بازسازی استخوان و رشد استخوان زیاد است ) حتی می تواند مقدار آن را افزایش داد.

بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، وی افزایش سن و روند افزایش ین و مرگ سلولی را یکی از دلایل پوکی استخوان برشمرد و گفت: پوکی استخوان در ایران متاسفانه شیوع بالایی دارد، بطوریکه طبق آمار شیوع آن در افراد بالای ۳۵ سال ۱۷ درصد و استئوپنی و استئوپروز بالای ۳۵ تا۳۰ درصد اعلام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز