اولین دوره «جایزه علمی عبیدی» برگزار شد

اولین «جایزه علمی عبیدی» با معرفی پژوهش های برتر، به کار خود پایان داد

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۲:۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۴۰۶۲۵
اولین «جایزه علمی عبیدی» با معرفی پژوهش های برتر، به کار خود پایان داد
«جایزه علمی عبیدی»، در راستای حمایت از ظرفیت‌های علمی جامعه پزشکی ایران، توسط داروسازی دکتر عبیدی برنامه‌ریزی و اجرا شد؛ این جایزه علمی، با تمرکز بر بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت، کنترل و مدیریت این بیماری و پیشگیری از عوارض ناشی از آن، عصر پنج‌شنبه 26 خرداد ماه با حضور 115 اثر علمی در بخش مقاله و پایان نامه با معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده در اولین دوره به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم پایانی اولین دوره «جایزه علمی عبیدی»، با حضور جمعی از پزشکان و اساتید غدد درون ریز و متابولیسم، بیش از 150  نفر از محققین کشور و مدیران داروسازی دکتر عبیدی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر شادی شهریاری مدیر ارشد عملیات فارما داروسازی دکتر عبیدی گفت: «جایزه علمی عبیدی» رویدادی همسو با رویکرد علمی داروسازی دکتر عبیدی است که با هدف ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه جهت حمایت از تولید علم توسط پژوهشگران جوان جامعه پزشکی اجرا می شود.

وی افزود: برگزاری این رویداد علمی در راستای رسالت داروسازی دکتر عبیدی است که همواره کوشیده تا سهمی در ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه داشته باشد؛ درمان روزانه بیش از 4 میلیون بیمار مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر و بهبود بیش از 80 میلیون علائم بیماری‌های حاد در سال، حاکی از اهمیت سلامت افراد جامعه به عنوان رسالت و هدف در طول 76 سال فعالیت داروسازی دکتر عبیدی است.

دکتر شهریاری در ادامه گفت: داروسازی دکتر عبیدی علاوه بر تولید داروی باکیفیت و ارائه راهکارهای نوین درمانی، برای تحقق توسعه پایدار در تلاش است و مسئولیت اجتماعی را، بخشی از هویت خود می‌داند؛ در همین راستا در سال 1400 و به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود، با اهدای اقلام ضروری، ۷۵ خانه بهداشت در ۷۵ نقطه کم برخوردار کشور را تجهیز نمود.

2

در ادامه، دکتر سولماز سید موسوی، مدیر علمی واحد دیابت داروسازی دکتر عبیدی گفت: اولین دوره «جایزه علمی عبیدی» در حوزه کنترل دیابت و بیماری های متابولیک اجرا شد؛ هدف از برگزاری این رویداد علمی، شناسایی، معرفی و حمایت از پژوهشگران جوان جامعه پزشکی است که با تمرکز بر بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت، کنترل و مدیریت این بیماری و پیشگیری از عوارض ناشی از آن به پژوهش پرداخته اند.

دکتر سید موسوی اضافه کرد: طی فراخوان این رویداد، از محققان و پژوهشگران دارای مقاله یا پایان نامه در حوزه‌های ذکر شده، دعوت شد تا آثار خود را به دبیرخانه «جایزه علمی عبیدی» ارسال نمایند. ما برای نفرات برگزیده، حمایت از مطالعات و مقالات آنها در آینده، جلسات متعدد با هئیت داوران با حضور آن­ها و دعوت در کارگاه­ها را در نظر گرفتیم.

بررسی و داوری آثار ارسالی به اولین «جایزه علمی عبیدی» توسط هیئتی از اساتید برجسته غدد و متابولیسم و فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه تهران انجام شد که اعضای آن عبارتند از:

  • دکتر علیرضا استقامتی فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دکتر احمدرضا دهپور متخصص فارماکولوژی، استاد ممتاز دانشگاه تهران
  • دکتر محمد ابراهیم خمسه فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دکتر مجتبی ملک فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دکتر فرزاد حدائق فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • دکتر فرهاد حسین پناه فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دکتر مجتبی ملک، دیگر داور این رویداد علمی در خصوص چالش­ها مشکلات دیابت گفت: «بزرگترین چالش در بیماران دیابتی بحث آموزش است؛ کنترل قند خون در این بیماران بدون آموزش بسیار دشوار است. این آموزش­ها باید به عنوان بخشی از درمان قرار بگیرند و بیماران را ملزم به آموزش دیدن کنیم؛ در این صورت، بسیاری از هزینه­های درمان نیز کاهش می­یابد.»

از بین مقالات ارسال شده، ٢٠ مقاله منتخب به مرحله نهایی راه یافتند و در پایان، سه مقاله برتر توسط هیئت داوران انتخاب شدند؛ اسامی محققان برگزیده در بخش مقاله علمی بدین شرح است:

  • نفر اول: سرکار خانم دکتر هدی طاهری
  • نفر دوم خانم دکتر مرجان موعودی
  • نفر سوم خانم دکتر صغری ربیع زاده

که هر سه مقاله با محوریت دیابت، کنترل و مدیریت این بیماری و پیشگیری از عوارض ناشی از آن با هدف بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا ارائه شده است.

همچنین، ٤ پایان نامه نیز به مرحله نهایی راه پیدا کردند که سرکار خانم دکتر فرشته عطاران با پایان نامه "مقایسه اثر دو داروی پیوگلیتازون و امپگلیفلوزین بر شاخص های اکوکاردیوگرافیک در بیماران مبتلا به بیماران دیابت نوع دو مبتلا به کبد چرب غیرالکلی" به عنوان نفر برگزیده انتخاب شدند.

4

این مراسم، عصر روز پنج‌شنبه 26 خرداد ماه در محل هتل اسپیناس تهران برگزار شد و با معرفی و تقدیر از نفرات برگزیده در اولین دوره به کار خود پایان داد.

دوره دوم «جایزه علمی عبیدی» با توجه و تمرکز بر حمایت از تولید علم در حوزه کاردیومتابولیک به کار خود ادامه می دهد که فراخوان آن متعاقبا منتشر خواهد شد و مراسم پایانی آن نیز در خرداد ماه سال 1402 برگزار می شود.

درباره داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی، نخستین داروسازی ایران است که با هفتاد و شش سال سابقه درخشان، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور محسوب می‌شود. داروسازی دکتر عبیدی با رعایت دقیق عوامل موثر بر کیفیت دارو و ارائه راهکارهای درمانی موثر و مورد نیاز برای ارتقاء سطح سلامتی جامعه، همواره و در هر شرایطی در کنار همه ایرانیان بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما