در آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس:

نمایشگاه هفته سلامت با شعار مبارزه با دیابت افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۲:۵۹
کد خبر: ۳۹۴۹۰۱
نمایشگاه هفته سلامت با شعار مبارزه با دیابت افتتاح شد
نمایشگاه ترویج فرهنگ صحیح تغذیه و راه‌های پیشگیری و کنترل دیابت به کمک طب سنتی و همچنین غربالگری از دیابت، در آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس بر پاشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، علیرضا باقری معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان ضمن تقدیر از آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: با توجه به افزایش آمار افراد مبتلابه بیماری دیابت و کاهش سن ابتلا به این بیماری در جامعه، توجه ویژه به این بیماری و آگاهی بخشی بیشتر به مردم بیش‌ازپیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی با انتقاد از تغذیه نادرست دانش آموزان و کم‌تحرکی، خاطرنشان کرد: داشتن تغذیه مناسب و استفاده از غذاهای سالم در کاهش آمار افراد مبتلابه این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

باقری غربالگری به‌موقع، استفاده از غذاهای سالم و پرداختن به ورزش را برای همه افراد جامعه توصیه کرد و افزود: داشتن برنامه منظم برای ورزش کردن می‌تواند در توازن و به نرمال رساندن مقدار قند و چربی موجود در بدن کمک شایانی باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان اظهار داشت: تغذیه سالم به فرهنگ است که باید در خانواده‌ها نهادینه شود و منشأ بسیاری از بیماری‌های جامعه در مصرف نادرست مواد غذایی است و به گفته وی اهتمام جدی در آموزش خانواده‌ها با محوریت شناخت غذاهای سالم و آگاهی از مضرات تغذیه ناسالم باید صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز