علت تیرگی دور چشم چیست؟/ چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۵:۵۰:۱۹
کد خبر: ۶۴۷۶۶۸
علت تیرگی دور چشم چیست؟/ چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
تیرگی زیر چشم هر دو جنس مرد و زن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اغلب در بزرگسالی شروع می‌شود اما در کودکان نیز ممکن است ایجاد شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اگر با وجود خوابیدن زیاد و رفع خستگی باز هم زیر چشمتان تیره است مساله‌ای غیرمعمول نیست چون خستگی، تنها دلیل تیرگی دور چشم نیست.

گاهی سایه‌هایی که در اثر پف پلک‌ها یا گودافتادگی زیر چشم ایجاد می‌شود باعث تیره دیده شدن زیر چشم می شود که به طور طبیعی در اثر افزایش سن اتفاق می‌افتد.

برخی از رایج ترین علت های تیرگی‌های دور چشم عبارتند از: آلرژی‌ها درماتیت آتوپیک (اگزما) وراثت (تیرگی دور چشم می‌تواند به طور خانوادگی وجود داشته باشد) عوامل مربوط به سبک زندگی، مثل استرس‌های جسمی ‌یا احساسی، سیگار کشیدن یا مصرف طولانی مدت الکل که ممکن است در ظاهر شما نقش داشته باشند.

همچنین گرفتگی بینی (که ممکن است باعث اتساع و تیرگی سیاهرگ‌هایی شود که از چشم به بینی تخلیه می‌شوند) رنگدانه‌دار شدن نامنظم پوست (این مورد از نگرانی‌های خاص مربوط به رنگ پوست است، به‌ویژه در نژاد سیاه و آسیایی‌ها) مالیدن یا خاراندن چشم‌ها مواجهه با آفتاب، که بدن را برای تولید ملانین (رنگدانه‌ای که رنگ پوست از آن است) بیشتر تحریک می‌کند پوست نازک، کمبود چربی و کلاژن - که امری معمول در اثر افزایش سن است - می‌تواند باعث شود که رگ‌های خونی کبود زیر پوست واضح تر به چشم بیایند.

اگر تغییر رنگ و ورم فقط زیر یک چشم ظاهر شود و با گذشت زمان بدتر شود، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر راه حلی پایدارتر از پوشاننده‌ها و کرم‌های بدون نسخه می‌خواهید، سراغ متخصص پوست بروید.

امروزه نسبت به گذشته درمان‌های بیشتری برای تیرگی دور چشم موجود است، از آرایش گرفته تا لیزر درمانی و در مواردی جراحی. پزشک، بسته به اینکه علت تیرگی دور چشم چیست، ممکن است جهت برطرف کردن یا کاهش آن کرم تجویز کند یا ترکیبی از درمان‌ها را توصیه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز