دندان‌پزشکان هرگز این خوراکی ها را نمی‌خورند!

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۰۵:۵۳:۲۹
کد خبر: ۶۷۳۳۷۰
دندان‌پزشکان هرگز این خوراکی ها را نمی‌خورند!
دندان پزشکان برای سلامتی دندان از خوردن برخی خوراکی ها اجتناب می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دندان پزشکان عمدتا هفت خوراکی را نمی خورند و به افراد هم توصیه می کنند که برای سلامتی دندان های شان از این خوراکی ها دوری کنند.

میوه‌های خشک

میوه‌های خشک نه‌تنها غلظت بالایی از قندها دارند، بلکه شدیدا چسبناک هستند و به‌راحتی به دندان‌های آسیا می‌چسبند و باعث شکل‌گیری حفره‌های دندانی می‌شوند. 

نوشیدنی‌های گرم و شیرین 

تماس مداوم دندان‌ها با ترکیبات شیر و قند، آن هم برای بیشتر از یک ساعت، قابلیت‌های بزاق دهان برای مقابله با قندها و اسیدهای تولیدشده توسط باکتری‌ها را ضعیف می‌کند. بزاق دهان، قوای محافظتی فوق‌العاده‌ای برای دندان‌ها است و اگر قندها دائما روند فعالیتی آن را مختل کنند، غدد بزاقی به‌ مرور زمان دچار ضعف می‌شوند.

 تخمه‌ها 

لبه‌های تیز دندان‌های جلویی بر اثر شکستن تخمه به‌ راحتی آسیب می‌بینند. 

آب‌جوش و آب‌لیموی تازه 

این نوشیدنی گرم برای مینای دندان‌ها مضر است. دلیلش هم این است که اسیدیته آب‌لیمو در این حالت شدیدا به مینای دندان‌ها آسیب می‌رساند. به‌طور کلی، مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های اسیدی به‌صورت مکرر و منظم می‌تواند مینای دندان‌ها را از بین ببرد و با لایه داخلی دندان‌ها یا همان دنتین تماس پیدا کند. 

یخ 

یخ‌ها بیش از حد برای مینای دندان‌ها سفت‌وسخت هستند و فشار شدیدی را به دندان‌ها وارد می‌کنند. این حالت حتی می‌تواند به شکستن بخشی از دندان شما منجر شود. 

نوشیدنی‌های انرژی‌زا 

نوشیدنی‌های انرژی‌زا فوق‌العاده اسیدی هستند، pH پایینی دارند و میزان ترکیبات قندی نیز در آن‌ها زیاد است. دندان‌پزشکان می‌گویند که مصرف بی‌رویه نوشیدنی‌های انرژی‌زا که در میان قشرهای خاصی از جوانان مُد شده، پوسیدگی‌های دندانی را در میان آنان گسترش داده است. ترکیبات مضر درون نوشیدنی‌های انرژی‌زا،‌ سطح همه دندان‌ها را می‌پوشانند و به یکسان به همه دندان‌ها صدمه می‌زنند. تداوم این وضعیت، نتیجه‌ای نخواهد داشت جز پوسیدگی‌های دندانی بی‌شمار. 

کمپوت‌ها یا کنسروهای میوه 

میوه‌های کنسروشده در شربت‌ها و ترکیبات قندی غلیظی قرار می‌گیرند و در نتیجه ترکیبات قندی مضری را وارد دهان می‌کنند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز