ساخت دومین ابزار پیشگیری از کرونا در سنندج

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۳:۰۸:۴۰
کد خبر: ۹۹۹۵۹۱
ساخت دومین ابزار پیشگیری از کرونا در سنندج
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ساخت دومین ابزار پیشگیری از کرونا به همت عوامل اجرایی متوسطه پسرانه نوآوران سنندج خبر داد و گفت: این دستگاه ضدعفونی پدالی قابل استفاده در اماکن عمومی، مدارس و فروشگاه‌ها است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ خلیل رنجبر، به طراحی و ساخت ابزاری کاربردی در کاهش بحران کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: ایده، طراحی، تولید و ساخت این ابزار با خلاقیت عوامل اجرایی متوسطه پسرانه نوآوران سنندج به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی با بیان اینکه این ابزار در راستای تحقق شعار کرونا را شکست خواهیم داد ساخته شده است، اضافه کرد: این دستگاه بدون برخورد دست با آن و به وسیله پدال پا با مایع ضد عفونی دست‌ها را تمیز و میکروب‌زدایی می‌کند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: هزینه‌ ساخت هر دستگاه حدود ۵ میلیون ریال بوده و در ورودی اماکن عمومی، مدارس، فروشگاه‌ها و غیره قابل استفاده است.

رنجبر یادآور شد: مواد اولیه بکار رفته در ساخت این دستگاه  فلز، pvc و mdf است و مزیت آن نسبت به نمونه‌های مشابه عدم نیاز آن به برق یا باطری، مکانیکی، شیک و ارزان تر بودن آن است.

وی گفت: دستگاه ضد عفونی پدالی توسط ایرج منصوری هنرآموز، زاهد زارع معاون اجرایی و اقبال خانی مدیر متوسطه با نیازهای ویژه نوآوران طراحی و ساخته شده در سامانه ثبت اختراعات مراحل ثبت را می‌گذراند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: پیش از این هم با خلاقیت عوامل اجرایی این مرکز جاسوئیچی کاربردی در بحران کرونا به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم تماس دست با سطوح آلوده ساخته و در پارک و علم وفن آوری سنندج ثبت شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد تا ظهر جمعه ۱۰۴۶۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۵۴۱ نفر رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز