آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۸ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۱:۲۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۵۵۲۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان سمنان تا ۸ خرداد ۱۴۰۰
سخنگو و جانشین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان از افزایش مبتلایان این استان به بیش از ۳۹ هزار از ابتدای بحران کرونا تاکنون خبر داد.

به گزارش برنا؛ حبیب الله خجسته پور از مرگ یک بیمار کرونایی دیگر در استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شیوع بحران کووید19 تاکنون در مجموع یک‌هزار و ۹۶ نفر در بیمارستان‌های استان قربانی این بیماری عالم‌گیر شدند.

وی از شناسایی ۸۸ مبتلای جدید طی شبانه‌روز گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد:  با شناسایی این بیماران، شمار مبتلایان به کروناویروس در این استان از ابتدای بحران کرونا تاکنون به ۳۹ هزار و ۵۶ نفر رسید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به ترخیص ۲۹بیمار کرونایی پس از کسب سلامتی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: تاکنون افزون بر ۱۰ هزار ۳۵۵ بیمار بستری شده پس از بازیابی سلامتی خود با حال عمومی مناسب از بیمارستان‌های هر دو دانشگاه استان ترخیص شدند.

خجسته‌پور با اشاره به شمار بستری‌های فعلی در مجموعه تحت پوشش هر دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع ۱۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سخنگو ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان افزود: از ۳۹ هزار و ۵۶ بیمار مثبت کرونایی در مناطق تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود در مجموع 29 هزار و ۳۱۳نفر از مبتلایان قطعی به صورت سرپایی شناسایی شند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا دراستان ضمن هشدار در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عموم شهروندان استان خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از هرگونه دورهمی و سفر، مدافعان سلامت را در کنترل این همه‌گیری یاری دهند.

وی با اشاره به روند رو به بهبود شیوع همه گیری کرونا در استان و کشور اظهار کرد: علی‌رغم روند نزولی مبتلایان رعایت پروتکل ها و توجه به توصیه های وزرات بهداشت و ستاد مقابله با کرونا امری ضروری است.

 

نظر شما