افزایش بیش از ۲ برابری موارد مثبت کرونایی در استان

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۲:۴۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۴۵۶۹
افزایش بیش از ۲ برابری موارد مثبت کرونایی در استان
دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان خبر داد.

به گزارش برنا؛ دکتر فریور از افزایش شمار موارد مثبت و بستری‌ها در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه با قرمز شدن وضعیت شهرستان گرمسار، یکی از شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه به رنگ قرمز درآمد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا و بستری چه بسا در روزهای آتی شاهد افزایش مناطق پرخطر و قرمز در استان سمنان باشیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش دو برابری بستری‌ها و موارد مثبت خبر داد و گفت: متاسفانه در پنج روز گذشته شمار موارد بستری و ابتلا در مناطق تحت پوشش دانشگاه در مقایسه با 5 روز قبل از آن دو برابر شده است. همچنین شمار موارد مثبت شناسایی سرپایی در مراکز منتخب و کلینیک‌های این دانشگاه نیز بیش از دو برابر شده است.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش موارد مثبت و بستری‌ها در استان خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط امری بسیار ضروری است.

دکتر فریور با اشاره به مشاهده موارد ابتلا به نوع جهش‌یافته دلتا در شهرستان‌ها و استان‌های همجوار این استان اظهار کرد: اگرچه هنوز تشخیص آزمایشگاهی از مشاهده نوع جهش‌یافته دلتا را در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه نداریم اما با توجه به مشاهده موارد ابتلا به این نوع در مناطق پیرامونی استان، احتمال ابتلا به این ویروس در شهرستان‌های استان نیز وجود دارد لذا توصیه اکید داریم که شهروندان از هر گونه سفر و اجتماع و دورهمی پرهیز کنند باشد که با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتناب از دورهمی‌ها از این شرایط نیز عبور کنیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان از عموم شهروندان در شهرستان‌های شش‌گانه تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمل به توصیه‌های ستاد کرونا، مدافعان سلامت را در کنترل این بیماری عالم‌گیر بیش از پیش یاری دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز